Heti rendszerességgel megjelenő WineShop Tippek blogsorozatunk célja, hogy pontról-pontra bemutassuk, hogyan és milyen elemekből épül fel egy profi webshop.
Mi az a Favicon és miért fontos a beállítása egy weboldal vagy egy webshop esetében?
Amikor megnyílik egy weboldal a böngésződben, akkor a címsor mellett látsz egy kis ikont. Ez az úgynevezett favorite icon, azaz könyvjelző ikon, röviden favicon. Az a kicsi, adott esetben részben átlátszó ikon, mely megjeleníti a weboldalad, a céged, a márkád a weben.
Fontos kihangsúlyozni, hogy a favicon nem egyenlő a logóddal, pontosabban, nem minden esetben egyenlő azzal. Mivel a favicon mérete kicsi, ezért a logód nem feltétlenül alkalmas arra, hogy betöltse a favicon szerepét. Erre mindenképpen érdemes odafigyelni!
Miért van rá szükséged?
A faviconnak három fontos szerepe van:
1. A Favicon fontos része a brandingnek vagyis a márkaértéknek. Ezzel az ikonnal sok helyen találkozik a fogyasztó és könnyebben megjegyezhetőbbé teszi a borászat márkáját. A forma, a színek, összekapcsolódnak a weboldallal és tudat alatt befolyásolnak, erősítőik a brandet.
2. Funkcionalitásban nagyon sokat segít, hiszen a felhasználó könnyen észreveszi, hogy hol van az oldal, amikor keresi azt a számítógépén. Ránéz egy böngésző címsorra és azonnal tudni fogja, melyik weboldal kihez tartozik, olvasás vagy kattintás nélkül.
3. Profi megjelenést kölcsönöz az oldalnak. A faviconnal nem rendelkező weboldalak azt az érzést kelthetik a felhasználókban, hogy az oldal nincs teljesen kész, illetve nem hiteles.
Plusz előnye, hogy a SEO-ban, vagyis a keresőoptimalizálásban is nagyon segít, hozzájárul ahhoz, hogy a webshop előrébb kerüljön a Google keresésekben. Még nagyobb jelentősége lett 2019 májusában, mikor a Google bejelentette, hogy algoritmus frissítést hajtottak végre és a mobil keresési eredményekben is megjelenik a favicon.
Reméljük, érdekes és hasznos volt ez a WineShop Tipp blogcikk, ha hasonló témában szeretnél még olvasni, kövesd figyelemmel hetente jelentkező sorozatunkat.