… Közepes méretű, fejlődő borászat vagy
Eddig még nem volt olyan webes szolgáltatás Magyarországon, amely kifejezetten bortermelőknek hozott volna létre webshop motort. Mi megcsináltuk. Ez a WineGroup. Ennek a szolgáltatásnak a legfontosabb előnyeit három blogbejegyzésben mutatjuk be, attól függően, hogy kis-, közepes-, vagy nagyméretű borászatról beszélünk.
De a lényeg, itt a 3 legfontosabb érvünk, hogy miért éri meg közepes méretű-, fejlődő (évente 10.000 palack fölötti termelés) borászatként a WineGroup motorral működő termelői webshopot használnod.
1) Nem vagy többet kiszolgáltatva a A HoReCa-nak
A Covid után talán már nem kell bemutatni, hogy milyen függőségi viszony van a (Ho) hotelek, (Re) éttermek, (Ca) kávéházak, borbárok, bárok és egyéb vendéglátóipari egységek és az ezekbe beszállító borászatok és kereskedők között. A borbeszerzők befagyasztották a rendeléseiket. Azok a borászatok tudták kisebb veszteséggel túlélni ezt az időszakot, akiknek profin működött egy már korábban, vélhetőleg többszázezer forintért felépített webáruházuk. Egyszerűen értékesíthettek a törzsközönségüknek, illetve azoknak a fogyasztóknak, akiket őszinte, autentikus tartalommal a közösségi médián keresztül el tudtak érni.
A termelői webshoppal és a hosszú távú márkaépítéssel egy közepes méretű borászat képes a piacon működő függőségi viszonyokból kilépni és csak a végfogyasztói értékesítésből fenntarthatóan működni.
2) Növekedés a nagyobb árrés kihasználásával
A WineGroup motorral működő termelői webshoppal végfelhasználói eladás érvényesül, azaz nem a nagykereskedőnek, de még csak nem is a kiskereskedőnek, hanem egyből a fogyasztónak értékesíted a borodat. Ezáltal a borászatnál marad a nagy-, és kiskereskedő árrése.
A WineGroup 10%-os jutalékkal dolgozik, ami már tartalmazza a tranzakciós díjakat (Barion jutalék, számla kiállítási költség) is. Általánosságban, a borászatok a helyszíni eladásból és a kóstolók értékesítéséből igyekeznek minél nagyobb bevételre szert tenni, mivel az extra haszon ezekből jön be. A termelői webshopos direkt értékesítés szintén ezekhez az eladási módokhoz csatlakozik. A közepes borászatoknak, úgy gondoljuk, szükségük lesz minél több magas árréssel rendelkező eladásra, hogy a növekedésük fenntartható legyen.
3) Költséghatékony és gyors jelenlét az online borpiacon
Nem azt mondjuk, hogy olcsó termelői webshopot működtetni, de egyrészt nincs induló költsége, másrészt, ahhoz képest, hogy mennyibe kerül nulláról egy jól kinéző webshopot felépíteni, szerintünk nagy az ár-érték arány különbség (a mi javunkra 🙂 ). Az sem elhanyagolható, hogy nulláról létrehozni egy webshopot minimum több hét, de a realitás, hogy hónapok is eltelhetnek, mire elkészül.
Egy WineGoroup termelői webshopot pedig, akár néhány nap, de legrosszabb esetben is egy hét alatt el lehet készíteni. Amennyiben vannak jó képei a borászatnak a borászatáról, dűlőiről és palackjairól, úgy a webshop a „Start csomaggal” néhány nap alatt elkészül. Olyan esetben, ha ezek a képek nem állnak rendelkezésre, a „Prémium csomaggal” javasoljuk az indulást és pár hét alatt elindítjuk a termelői webshopodat.
Több fejlődésben lévő, 5-15 hektáron gazdálkodó, közepes méretű borászattal is beszélgettünk. Szerettük volna megérteni, mik a legnagyobb kihívásaik az online borpiacon. Ami biztos, hogy idejük van a legkevesebb, de ha van, akkor is ritkán van neki annyi, hogy egy saját fejlesztésű weboldalt létrehozzanak.
A teljes funkciólistát a www.winegroup.hu oldalon tudod végignézni.
.