Magyar nyelvű turisztikai mobilapplikáció, amiben kiemelt szerepet kap a borturizmus? Igen, már ilyen is van! Mégpedig a „Magyarország a zsebedben”, ami ingyenesen letölthető, ráadásul boros témakörben a WineGroup a kiemelt partnere. A fejlesztésről, illetve az együttműködésről Thomas Emmerling, a GuideMe Budapest ügyvezető igazgatója mesélt nekünk.
„A GuideMe Kft 2018 tavaszán alakult, akkor a Budapestre érkező és az itt lakó, itt tanuló külföldieket szólítottuk meg az applikációnkkal, az angol nyelvű felület csak a fővárosra és vonzáskörzetére összpontosult. Még abban az évben egyesültünk a CitySightseeing Budapesttel, és az volt a célunk, hogy minél több embert elérjünk. Abban nyújtottunk segítséget, hogy mit hol találnak, hogyan tudnak utazni, mire figyeljenek… egy város ajánló applikáció ez, ami olyan sikeres lett, hogy 144 országban használták, és a Budapestre utazók 2/3-a már külföldön, az utazás előtt letöltötte. A Kóstolom csapatával még a kezdeti időkben elkezdtünk egy egyeztetést, mert azt terveztük hogy a városhoz legközelebb eső borvidékre koncentrálva az etyeki borturizmust is belevesszük, ezt is megmutatjuk a külföldieknek. Ezt a beszélgetést aztán valahogy nem folytattuk… Miután elkezdődött a covid járvány, és márciusban leállt a budapesti turizmus, a tulajdonostársakkal együtt azon gondolkodtunk, hogy merre tovább. Azt láttuk, hogy minden kommunikáció a belföldi turizmusra helyezi a hangsúlyt, és ugyan csak a távlati céljaink között szerepelt egy országos applikáció, de úgy döntöttünk, hogy a belföldi turistákra koncentrálva lefejlesztjük a „Magyarország a zsebedben” appot. Ez az országhatáron belül utazóknak segít, a magyar turisztikai látnivalókat mutatja be a magyaroknak. Felmértük a piacot, és mi vagyunk az elsők, akik ezzel kijöttek. Mivel évek óta dolgozunk az angol nyelvű verzióval, így azt vettük alapul, de jónéhány változtatás van rajta, például két területre külön fókuszálunk, az egyik a wellnessek-gyógyfürdők, a másik pedig a borturizmus. Magyarországon nagyon sok borrégió van, magam is sok helyen jártam az elmúlt években, és sokszor azt tapasztaltam, hogy ha elindultunk valahová, akkor nem tudtuk, hogy nyitva van-e, hol együnk, vagy mit lehet még ott csinálni esetleg a borozáson kívül, ha még valamit megnéznénk. Olyan információk is gyakran jól jöttek volna, hogy van-e ott szálláshely, vagy a pincék között el tudnak szállítani, esetleg van sofőrszolgálat… A mai világban mindenki egy helyről szeretne tájékozódni, különböző igények vannak, amiket szeretnének egyben látni, mi ezekre a kérdésekre adunk válaszokat, ezt a sok hasznos információt folyamatosan frissítjük.
Az applikációban van online magazin, interaktív térkép, útvonaltervezés és eseménynaptár. Bemutatjuk a régiókat, túraajánlatokat készítünk, illetve a partnereink is helyet kapnak a felületen. A magazinra például részben mi írunk anyagokat, részben a partnereink, a boros tartalmakat például a WineGroup készíti. Mi úgy látjuk, hogy a borturizmusban nagy fantázia van, Magyarországon sokan szeretnek borvidékekre utazni, vagy csak esténként borozgatni, különböző boros rendezvényeket látogatni, ezért újból felvettük a kapcsolatot a Kóstolom csapatával, akik időközben elindították ezt az új projektet. Figyeltem a működésüket, és láttam, hogy jó tartalmak készülnek, amit mi is szívesen megmutatnánk a felhasználóinknak, így született egy megállapodás közöttünk, hogy a magyar nyelvű felületen a WineGroup fogja szolgáltatni a magyar borturizmussal, magyar borokkal kapcsolatos anyagokat. Ez azt jelenti, hogy bemutatjuk a borrégiókat, a boros partnereket, kisfilmekkel és boros hírekkel jelentkezünk hetente kétszer. Az interaktív térképen megjelentetjük a partnereinket, és akik a közelükben járnak, azoknak célzott üzenetekkel juttatunk el különböző információkat. Az útvonalterv segítségével az adott helyszínre irányítjuk a felhasználókat, az e-kupon felületen pedig különböző kedvezményekre, extrákra hívjuk fel a figyelmet, mindezt egy letisztult formában.
A boros felület egyelőre csak a magyar verzióban érhető el, de ha újra indul a turizmus, akkor az angol nyelvűben is szeretnénk ezt elindítani. Van érdeklődés és kereslet a magyar borok iránt, ezért is volt fontos, hogy a WineGroup a bortermelők részére biztosít saját termelői webshop megjelenést. Az a célunk, hogy a boros partnereket, a borturizmust is ösztönözzük, és ez nem egy szimpla hirdetés, hanem napi szintű információ a nyitvatartásról, a rendezvénylehetőségekről, a szolgáltatásokról, a szálláslehetőségekről. A digitális felületeké a jövő, és ezekkel a naprakész információkkal mi hidat képezünk a szolgáltató és a felhasználó között.
A „Magyarország a zsebedben” applikáció lényege, hogy megismertesse a magyar emberekkel a magyar régiók turisztikai látványosságait, szokásait, és a borait is. Turizmus nincs bor nélkül, bor nincs turizmus nélkül, mert minden ételhez, minden rendezvényhez, ünnephez kell egy pohár bor. Nehéz olyan turisztikailag fontos területet találni, hogy ne egy borvidék kellős közepén találnánk magunkat. A bor minden szempontból mély gyökerekkel bír, nem csak az agrár világban fontos, de nagy szerepe van a gasztronómiában, a kultúrában, a vallásban is. A bor sokoldalú, régiónként változik, a bor miatt érdemes elindulni.„
A WineGroup webáruház kifejezetten borászoknak, bortermelőknek készült megoldás. Egy kihagyhatatlan lehetőség kiváltképp ezekben a kihívásokkal teli időkben, amikor a profi, egyszerű online értékesítési stratégiák és a közvetlen, személyes kapcsolatok méginkább felértékelődtek.
Ha szeretnél Te is 24 órán belül egy profi webshopot, most belépési akcióval, indulási költségek nélkül, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Kövess minket csatornáinkon:
FACEBOOK https://www.facebook.com/winegroup/
INSTAGRAM https://www.instagram.com/winegroup.hu/
LINKEDIN https://www.linkedin.com/company/winegroup
PODCAST Spotify