Elkészült a WineGroup saját termelői webshopod, fel vannak töltve a boraid, borcsomagjaid, csodás palackfotókkal, felkerült a gondosan megfogalmazott bemutatkozás, éles az oldal. Ezd ideáig mind szép és jó, de most jön még csak a java!
Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházadban, el kell érned a potenciális fogyasztóidat, még hozzá minél többet, annál jobb! Kérdés, hogyan teheted meg ezt a leghatékonyabban és legegyszerűbben?
A válasz: MINÉL TÖBB SOCIAL MEDIA PLATFORM, ANNÁL NAGYOBB ELÉRÉS!
Igen, jogos a felvetés, hogy kinek van ideje és kedve állandóan a Facebookot és az Instagramot bújni, de szerencsére néhány egyszerű beállítással és tippel viszonylag kevés energiabefektetés mellett is el lehet érni szép eredményeket, avagy lehetséges vásárlókat.
Először is, nézzük meg azokat a felületeket, amiket mindenképpen érdemes létrehoznod a pincészetednek, ha eddig még nem tetted volna:
- Facebook profil
- Instagram profil
- Google Business fiók
Ebben a MARKETING TIPPEK bogsorozatban ezeket a felületeket vesszük majd sorra, és mindegyikhez igyekszünk Nektek egyszerű, praktikus beállítási tippeket adni, hogy a maximumot tudjátok kihozni a social media kommunikációtokból!

FACEBOOK OLDAL
Minden bizonnyal, ezt kevésbé kell részleteznünk, hogy miért is hasznos, ha van a borászatodnak, pincészetednek Facebook oldala. Inkább megosztanánk néhány olyan tippet, amivel az elkészült webshopodat előtérbe helyezheted.
1. „Shop now” gomb
A cover képed alatti gombot átállíthatod „Shop now”, tehát „Vásárolj most” gombra, amire rákattintva a fogyasztó egyből a webshop oldaladra kerül.

2. Posztoljatok róla
Igen, ennyire egyszerű a dolog, adjatok hírt róla, hogy elindult a webshopotok, posztoljatok az elérhető akcióitokról, borcsomagokról, egy-egy borról. Minél sztorisabb és hangulatkeltőbb egy leírás, annál jobb!
Ötletek:
- Milyen ételhez ajánljátok a bort? Készítsetek képek ebéd / vacsora közben, hogy mit kóstoltok éppen mivel, és miért passzol!
- Milyen hangulathoz / alkalomhoz ajánljátok az adott bort? Nyugodtan el lehet rugazkodni a megszokott “baráti beszélgetések”, “laza vacsorák” sablonoktól, inkább gondolkozzatok valami frappánsban! Pl: “ez a bor tökéletes ajándék lenne annak a buszsofőrnek, aki ma az utolsó pillanatban még kinyitotta nekem az ajtót.” / “Homeofficban, a 67. online meeting mellé (szigorúan kamera-off módbn)”
- Ha van ihlet, találjatok ki egy-egy mondatos szlogeneket a borhoz!
- Meséljetek róla valamilyen háttérinformációt, amit csak Ti tudtok – ezeket nagyon szeretik! Engedjetek egy kis bepillantást a színfalak mögé!
Ezekben a posztokban MINDIG linkeljétek be, vagy tegyétek bele a webshopotok linkjét!
