A Móri borvidéken, Zámolyban élnek és dolgoznak a Szabadkai fivérek, Ákos és Tamás, akik 2016 óta foglalkoznak komolyan a borkészítéssel. A családi örökséget először csak hobbiként vitték tovább, de néhány éve a nagyközönség elé léptek a boraikkal, a döntésük helyességét pedig azóta több borvidéki borversenyen begyűjtött érem is alátámasztotta. A szortiment széles, készítenek bort zenitből, ezerjóból, rizlingszilvániból, királyleánykából, portugieser-ből, kékfrankosból, chardonnay-ből és cabernet sauvignon-ból.
A nagypapa régi szőlőiből a kékoportó és a rizlingszilváni maradt – ez nem csak nagyszülői örökségként fontos nekik, de kuriózumként is: a borvidékükön őshonos fajtákat más nem hozza kereskedelmi forgalomba a környéken. A többi szőlőnek oka van, hogy miért kezdtek el foglalkozni vele. A zenittel azért, mert szép borok készülnek belőle, jó vele dolgozni, és szerencsére egyre több magyar borfogyasztó ismeri, így keresi a belőle készült borokat. A hölgyek által nagyon kedvelt királyleánykát azért vették fel a sorba, hogy legyen illatos, könnyed fajtájuk. Az ezerjó azért fontos, mert a Móri borvidéken nem lehet pince ezerjó nélkül. A kékfrankost a teljes érettség előtt szüretelik, és rozét készítenek belőle. A jelenleg már kóstolható fajtákon kívül generosa és pinot noir is lesz a pincénél – majd akkor, ha a csákberényi vadak is úgy gondolják…
Aki már találkozott a Szabadkai Pincészet boraival, az szinte biztos, hogy felfigyelt a nem mindennapi címkevilágra. Mintha óriási buborékok lennének az átlátszó címkén, de ha fektetve nézzük a palackot, kirajzolódik a pince logóján is visszaköszönő motívum: 8081 – Zámoly irányítószáma. A tervezés Tamást, illetve Ákos lányát dícséri, akik igazán kreatív megjelenést találtak ki a boroknak. Az ötletelés kiindulópontja, hogy a család mindig gyönyörködik a boraik színében, így víztiszta címkét választottak alapnak. Hogy a borok egy márkához való tartozását is megmutassák, mindegyikre ez került, csupán a logó színét változtatják, amit a csavarzáron is megjelenítenek. Ezzel a címkével kifejezik a lokálpatriotizmusukat, a frappáns, modern csomagolással pedig könnyen megjegyezhetővé teszik a boraikat.
A Vértes legdélebbi lankáin található dűlőket akár lovaskocsival is bejárhatják azok, akik pincelátogatásra érkeznek Szabadkaiékhoz. Télen 15 főt, nyáron akár 30-40-et is tudnak fogadni, de boraikat a jövőben akár online is megrendelhetik azok, akik nem jutnak el hozzájuk személyesen.
Az online értékesítésnek eddig nem volt jelentősége a zámolyi családi pincészetnél, hiszen a korábbi bormennyiséget a pincénél és rendezvényeken értékesíteni tudták, mostanában jött el az ideje, hogy szintet lépjenek. A 2015-ös évjáratból mindössze 750 palack készült, 2019-ben ennek már közel a tízszerese. Az internetes értékesítés elindítását komolyan körbe járták, de úgy tűnt, hogy egy webshop felépítése sokba kerül, amiről nem tudják, hogy megtérül vagy sem. „Ekkor jött a WineShop-os lehetőség, és már elsőre szimpatikusnak tűnt, hogy nincs bekerülési díj, csak a szolgáltatásért kell havi díjat fizetnünk. Mire meghoztuk a döntést, hogy kipróbáljuk, akkor kiderült, hogy az első hónapokban ráadásul most a havi díjat is elengedik. Ezt nagyon jó lehetőségnek tartjuk, hiszen nem kell egy nagy összeget költenünk az indulásra. A WineGroup kialakított egy webshop motort, amire a jelentkező cégeket rá lehet húzni – szándékosan nem borászatot mondok, mert ezt bármire lehet használni, de örülök, hogy pont borban kezdtek el gondolkozni, és ezzel lehetőséget adtak a piacon a kisebb pincéknek, akik komolyabb összeget nem tudnak ebbe belefektetni. Ez a lépés nagyon emberközeli, főleg ebben az évben, amikor minden segítség jól jön. Nyilván a WineGroup is hozott egy rizikós döntést ezzel, hogy az elején nem kérnek pénzt a belépő borászatoktól, de látszik, hogy hisznek ebben a befektetésben, meg abban, hogy ez egy jó ötlet, és ezzel teret adnak a kis borászatoknak, mint mi, akik meg azt válalljuk be, hogy csatlakozunk és kipróbáljuk ennek a működését. Azt gondolom, hogy hosszú távon ez mindenképpen meg fog térülni.” – mondja a projektről Szabadkai Ákos.
A termelő webshopja: https://szabadkaipinceszet.wineshop.hu
Powered by WineGroup
Ha szeretnél Te is 24 órán belül egy profi webshopot, vedd fel velünk a kapcsolatot! https://winegroup.hu/#kapcsolat
Kövess minket csatornáinkon:
FACEBOOK https://www.facebook.com/winegroup/
INSTAGRAM https://www.instagram.com/winegroup.hu/
LINKEDIN https://www.linkedin.com/company/winegroup
PODCAST Spotify