Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN SZAKADJ KI A MEGSZOKOTT POSZT SÉMÁKBÓL?
Adunk néhány kreatív poszt ötletet, amivel feldobhatod a social kommunikációdat, akár Facebookon, akár Instagramon.
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Borászatod Facebook és/vagy Instagram profilja
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 5-10 perc
MIÉRT ÉRI MEG, HOGY EGYSZER-EGYSZER AKÁR EGY KICSIVEL TÖBB IDŐT/ENERGIÁT IS BELEFEKTESS EGY POSZTBA?
Röviden és a tömören a válasz: mert megtérül. Minél inkább úgy érzi a fogyasztó, hogy érdekes, értékes tartalmat talál a profiljaidon, annál gyakrabban és szívesebben látogat majd oda. Ez természetesen önmagában még nem garantál azonnali vásárlást, de ha belegondolsz, minél gyakrabban látogat az oldaladra, annál nagyobb eséllyel vásárol is majd, illetve annál könnyebben tudsz neki átadni információt akár egy akcióról, vagy új termékről.
Nem kell minden egyes posztolásnál kisregényt írni, sőt! Már egy-egy kisebb trükkel, out-of-the-box ötlettel sokat lehet dobni az elérésen.
Most csupán néhány ötletet adunk, mintegy fellibbentjük a fátylat a lehetőségek tárháza előtt, de ezt a sorozatunkat mindenképp folytatjuk majd, visszatérő téma lesz Bormarketing Tippjeink között!
SZOKATLAN NÉZŐPONT / ELRENDEZÉS
Szakadj el a megszokott palack és pohár kombinációtól, vagy a „beletartom a palackot a naplementébe” beállításoktól. Egy-egy kirívó alkalomhoz passzolóan például nyugodtan hozzányúlhatsz bátrabban is a rendelkezésre álló borkészlethez. 😉
Az ilyen látványos képek mellé bőven elég egy rövid, frappáns szöveg, akár csak néhány szó, hiszen abszolút a vizualitáson van a hangsúly.
KREATÍV SZÖVEG
„Barátokkal koccintáshoz” / „Romantikus vacsorákhoz” – biztos Te is számtalan ilyen bor-, illetve borcsomag ajánlással találkoztál már. Nincs is ezzel alapvetően semmi probléma, de képzeld el, hogy felkapná a fejét a fogyasztó, ha ezek helyett egyszer csak valami teljesen szokatlant olvasna!
Például:
„Ez a borcsomag remek ajándék lenne annak a kedves buszsofőrnek, aki ma reggel még az utolsó pillanatban kinyitotta nekem az ajtót. Én ma rá emelem a poharam!”
Ugyanígy, nyugodtan bevethetsz egy-egy szójátékot is, ha eszedbe jut valami frappáns!
INTERAKTÍV POSZTOK
Érdemes azzal is kísérletezni, hogy mennyire aktív a követőtáborunk. Egy-egy interaktív posztnak köszönhetően könnyen kiderülhet, hogy van egy lelkes keménymag, akik szívesen reagálnak, kommentelnek, és nekik a jövőben akár személyesebb hírlevelet, kedvezményeket is össze lehet állítani.
- Kérdezz! – Tegyél fel kérdéseket akár a boraiddal kapcsolatban, akár a fogyasztási szokásaikkal kapcsolatban. Pl: „Rozé? Nektek bárhol, bármikor, vagy már inkább csak a fehér vagy a vörös?”
- Tudtad-e? jellegű posztok – Érdekességek egy-egy fajtáról, vagy borodról
- Kihívás posztok – Igyekezz rávenni a követőidet, hogy kommenteljenek a poszt alá. Például, ha kiteszel egy koccintós képet, kérheted őket, hogy ők is kommenteljenek oda egy képet, amin a boroddal koccintanak.
HELYSZÍN MEGJELÖLÉS, TAGGELÉS
Két apróság, ami azonban sokat jelent a Facebook algoritmus szemében, azaz, ha ezekre odafigyeltek, nagyobb organikus elérést generálhattok a posztotoknak.
Helyszín megjelölés, avagy Bejelentkezés
Ha kiteszel egy posztot, érdemes megjelölni benne a helyszínt, adott esetben a magát a borászatodat. A poszt létrehozásakor az „Elhelyezés a posztban” opciónál, a három pontra kattintva találod a „Bejelentkezés” lehetőséget. Erre kattintva elég csak elkezdened beírni a borászatod nevét (amennyiben már lett neki létrehozva helyszín) és már meg is vagy.
Taggelés
Bármilyen olyan posztot tesztek ki, amiben a webshopotokban kapható bort vagy borcsomagot promótáljátok mindig tegyétek be a közvetlen linket ahhoz a borcsomaghoz, illetve taggeljétek be a @wineshop.hu profilt!
ÍGY NÉZ KI VÉGEREDMÉNYKÉNT EGY ÖSSZERAKOTT POSZT
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!