Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN MUTASS BE EGY BORCSOMAGOT KREATÍVAN EGY POSZTBAN?
Rugaszkodj el a sima palackfotóktól, építs történetet a borcsomag köré! Minél személyesebb a sztori, és minél több bepillantást engedsz a színfalak mögé, annál jobb.
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Egy kiválasztott borcsomagra, amit kiemelten szeretnél kommunikálni
- Néhány képre, amit elkészítesz a borcsomaggal kapcsolatban
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 15 perc
MIÉRT ÉRDEMES EGY KICSIT TÖBB ENERGIÁT BELEFEKTETNI EGY-EGY BORCSOMAGOD BEMUTATÁSÁBA?
A tény az tény: palackfotós posztokból annyi van, mint égen a csillag. Nehéz kitűnni egy újabbal, ha nem lehetetlen. Viszont! Egy kis kreativitással, némi időráfordítással, viszonylag egyszerűen össze tudsz rakni egy olyan posztot, ami figyelemfelkeltő, és amire szívesen rákattint a fogyasztó! Ha megfogod őt a történeteddel, ha azonosulni tud az általad, illetve a borcsomag által közvetített üzenettel, máris nyert ügyed van!
Az alábbi ötleteket nyugodtan felhasználhatod Facebook vagy Instagram posztoknál, de akár Instagram történetek esetében is!
NÉVVÁLASZTÁS
Tegyük fel, hogy összeállt az a 4-6 bor, amit egy csomagba szeretnél tenni. Szuper! Az első és legfontosabb, hogy adj a borcsomagnak egy frappáns nevet. Apróságnak, sőt felesleges, macerának tűnhet elsőre, de gondolj bele: ha a Te nézelődnél éppen az elérhető borcsomagok között a WineShop.hu oldalon, melyiken akadna meg a szemed? Egy csomagon, ami „Olaszrizlingek” néven fut, vagy azon, aminek a neve: „Beszélgetős tételek a vulkánról”?
MESÉLD EL A TÖRTÉNETÉT
Gondold végig, milyen érdekes és izgalmas dolgokat tudsz elmondani az adott borcsomagodról! Ne felejtsd el, hogy sok esetben, ami számodra egyértelmű és teljesen hétköznapi, az a fogyasztó számára kincset érő információ lehet, amiből tanulhat!
Mesélhetsz a szőlőfajtákról, az érlelésről,vagy arról, hogy miért pont ezeket a tételeket válogattad be egy csomagba. Arról, hogy melyik bor milyen ételhez, milyen alkalomhoz passzol, vagy a dűlőről, ahonnan a szőlők származnak. A lehetőségek tárháza valójában végtelen.
MESÉLD EL A TÖRTÉNETÉT KÉPEKBEN IS!
Ha már megvan a sztori, hogy mit szeretnél elmondani a borcsomagodról, nincs más dolgod, mint a mondanivalódra egy képgalériával is ráerősíteni!
Ha például a dűlőkről írsz a posztban, a borcsomag kép mellé tegyél be fotókat a szőlőről is! Ha az elkészítés lépéseiről mesélsz, fotózz tartályokat, hordókat, készíts képet arról, ahogy éppen az egyik tételt kóstolod. Ha a témád a bor-étel párosítás, készíts képeket a vacsoraasztalnál.
A legjobb, ha összeáll 4-5 kép, amit a már megírt posztszöveggel posztolni tudsz! Facebookon szimplán csak add hozzá az összes képet a poszthoz, így az egy minigalériaként jelenik majd meg. Instagramon pedig válaszd a „több kép” ikont, ezzel egy „lapozgatós” posztot tudsz majd létrehozni.
Facebook poszt esetében bármennyi képet hozzá tudsz adni, Instagramon maximum 10 képet, amennyiben ilyen lapozgatós posztot készítesz.
BORCSOMAG KÉP DESIGN
Ha már egy borcsomagot mutatsz be, természetesen nem maradhat el a kép magáról a borokról sem. Ugyan az elején azt írtuk rugaszkodj el a megszokott palackfotóktól, ha a fenti tanácsokat megfogadva egy klassz névvel, egy jó történettel és egy szép képgalériával kommunikálsz róla, bőven megfér a képek között egy palackfotós kép is!
Ha azonban érzel magadban affinitást, hogy ebbe is belevigyél egy kis kreativitást, különböző képszerkesztő programokkal (a Canva-val például, vagy a Snapseedről már például olvashattok egy korábbi bejegyzésünkben) látványos designokat lehet összerakni!
Mindezekről majd még írunk a későbbiekben, de bátorítunk arra, hogy nyugodtan kísérletezz velük addig is!
HA MINDEN ÖSSZEÁLLT…
A végső poszt tehát valahogy így nézne majd ki:
– BORCSOMAG NEVE –
„A sztori, amit el szeretnél róla mesélni”
A link a webshopodhoz, ami az adott borcsomag oldalára visz
+ a képgaléria, amiben az egyik kép a borcsomagról készült kép.
Illetve, ne felejtsd el megadni a borászatodat, pincészetedet, mint helyszín! Erről bővebben ITT OLVASHATSZ!
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!