Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN MUTASS BE EGY BORCSOMAGOT KREATÍVAN EGY POSZTBAN?
Rugaszkodj el a sima palackfotóktól, építs történetet a borcsomag köré! Minél személyesebb a sztori, és minél több bepillantást engedsz a színfalak mögé, annál jobb.
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Egy kiválasztott borcsomagra, amit kiemelten szeretnél kommunikálni
- Néhány képre, amit elkészítesz a borcsomaggal kapcsolatban
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 15 perc
MIÉRT ÉRDEMES EGY KICSIT TÖBB ENERGIÁT BELEFEKTETNI EGY-EGY BORCSOMAGOD BEMUTATÁSÁBA?
A tény az tény: palackfotós posztokból annyi van, mint égen a csillag. Nehéz kitűnni egy újabbal, ha nem lehetetlen. Viszont! Egy kis kreativitással, némi időráfordítással, viszonylag egyszerűen össze tudsz rakni egy olyan posztot, ami figyelemfelkeltő, és amire szívesen rákattint a fogyasztó! Ha megfogod őt a történeteddel, ha azonosulni tud az általad, illetve a borcsomag által közvetített üzenettel, máris nyert ügyed van!
Az alábbi ötleteket nyugodtan felhasználhatod Facebook vagy Instagram posztoknál, de akár Instagram történetek esetében is!
![Screenshot 2021-02-18 at 13.03.31](https://winegroup.hu/wp-content/uploads/2021/02/Screenshot-2021-02-18-at-13.03.31.png)
NÉVVÁLASZTÁS
Tegyük fel, hogy összeállt az a 4-6 bor, amit egy csomagba szeretnél tenni. Szuper! Az első és legfontosabb, hogy adj a borcsomagnak egy frappáns nevet. Apróságnak, sőt felesleges, macerának tűnhet elsőre, de gondolj bele: ha a Te nézelődnél éppen az elérhető borcsomagok között a WineShop.hu oldalon, melyiken akadna meg a szemed? Egy csomagon, ami „Olaszrizlingek” néven fut, vagy azon, aminek a neve: „Beszélgetős tételek a vulkánról”?
MESÉLD EL A TÖRTÉNETÉT
Gondold végig, milyen érdekes és izgalmas dolgokat tudsz elmondani az adott borcsomagodról! Ne felejtsd el, hogy sok esetben, ami számodra egyértelmű és teljesen hétköznapi, az a fogyasztó számára kincset érő információ lehet, amiből tanulhat!
Mesélhetsz a szőlőfajtákról, az érlelésről,vagy arról, hogy miért pont ezeket a tételeket válogattad be egy csomagba. Arról, hogy melyik bor milyen ételhez, milyen alkalomhoz passzol, vagy a dűlőről, ahonnan a szőlők származnak. A lehetőségek tárháza valójában végtelen.
![Screenshot 2021-02-18 at 13.14.26](https://winegroup.hu/wp-content/uploads/2021/02/Screenshot-2021-02-18-at-13.14.26.png)
MESÉLD EL A TÖRTÉNETÉT KÉPEKBEN IS!
Ha már megvan a sztori, hogy mit szeretnél elmondani a borcsomagodról, nincs más dolgod, mint a mondanivalódra egy képgalériával is ráerősíteni!
Ha például a dűlőkről írsz a posztban, a borcsomag kép mellé tegyél be fotókat a szőlőről is! Ha az elkészítés lépéseiről mesélsz, fotózz tartályokat, hordókat, készíts képet arról, ahogy éppen az egyik tételt kóstolod. Ha a témád a bor-étel párosítás, készíts képeket a vacsoraasztalnál.
A legjobb, ha összeáll 4-5 kép, amit a már megírt posztszöveggel posztolni tudsz! Facebookon szimplán csak add hozzá az összes képet a poszthoz, így az egy minigalériaként jelenik majd meg. Instagramon pedig válaszd a „több kép” ikont, ezzel egy „lapozgatós” posztot tudsz majd létrehozni.
Facebook poszt esetében bármennyi képet hozzá tudsz adni, Instagramon maximum 10 képet, amennyiben ilyen lapozgatós posztot készítesz.
![Screenshot 2021-02-18 at 13.25.24](https://winegroup.hu/wp-content/uploads/2021/02/Screenshot-2021-02-18-at-13.25.24.png)
![151785334_244163923981616_4814242202805598370_n](https://winegroup.hu/wp-content/uploads/2021/02/151785334_244163923981616_4814242202805598370_n.jpg)
BORCSOMAG KÉP DESIGN
Ha már egy borcsomagot mutatsz be, természetesen nem maradhat el a kép magáról a borokról sem. Ugyan az elején azt írtuk rugaszkodj el a megszokott palackfotóktól, ha a fenti tanácsokat megfogadva egy klassz névvel, egy jó történettel és egy szép képgalériával kommunikálsz róla, bőven megfér a képek között egy palackfotós kép is!
Ha azonban érzel magadban affinitást, hogy ebbe is belevigyél egy kis kreativitást, különböző képszerkesztő programokkal (a Canva-val például, vagy a Snapseedről már például olvashattok egy korábbi bejegyzésünkben) látványos designokat lehet összerakni!
Mindezekről majd még írunk a későbbiekben, de bátorítunk arra, hogy nyugodtan kísérletezz velük addig is!
![Screenshot 2021-02-18 at 13.38.05](https://winegroup.hu/wp-content/uploads/2021/02/Screenshot-2021-02-18-at-13.38.05.png)
![Screenshot 2021-02-18 at 13.45.34](https://winegroup.hu/wp-content/uploads/2021/02/Screenshot-2021-02-18-at-13.45.34.png)
HA MINDEN ÖSSZEÁLLT…
A végső poszt tehát valahogy így nézne majd ki:
– BORCSOMAG NEVE –
„A sztori, amit el szeretnél róla mesélni”
A link a webshopodhoz, ami az adott borcsomag oldalára visz
+ a képgaléria, amiben az egyik kép a borcsomagról készült kép.
Illetve, ne felejtsd el megadni a borászatodat, pincészetedet, mint helyszín! Erről bővebben ITT OLVASHATSZ!
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!