Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN ÁLLÍTS ÖSSZE EGY NYEREMÉNYJÁTÉKOT A FACEBOOK OLDALADON?
Egy jó nyereményjáték kampánnyal viszonylag kis idő-, és energiabefektetéssel tudsz nagyon szép eredményeket elérni!
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Egy klassz nyereményre (egy borod, borcsomagod, egy kóstolósor, egy ajándékkupon…)
- Képre a megnyerhető borodról vagy borcsomagodról
- A borászatod Facebook profiljára
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 15 perc
MIÉRT ÉRDEMES IDŐRŐL IDŐRE EGY-EGY NYEREMÉNYJÁTÉKOT INDÍTANOD?
Először is, ment az emberek szeretnek ajándékot nyerni. Másodszor pedig, egy jól felépített közösségi média nyereményjáték segíthet:
- forgalmat növelni a webshopodon vagy a Facebook oldaladon
- adatbázist építeni (ha e-mail címet kérsz cserébe egy szuper hírlevél listát össze tudsz szedni vele)
- azonnali eladásokat generálni (hiszen a nyereményjáték ideje alatt biztosan híre megy a vállalkozásodnak)
- kiépíteni a kapcsolatot közted és a közösséged közt, mivel értéket biztosítasz nekik
- értékes visszajelzéseket szerezni
- új követőket szerezni
- aktívabbá tenni a közösségedet (és ezzel elérni, hogy többször lássák a posztjaidat organikusan)
- bevezetni egy új termékedet vagy szolgáltatásodat, felkelteni iránta az érdeklődést.
ELSŐ LÉPÉS: TALÁLD KI, MI LEGYEN A CÉLJA A NYEREMÉNYJÁTÉKODNAK!
Nagyon fontos, hogy legyen egy meghatározott célod: pontosan mit szeretnél elérni a nyereményjátékkal. Ez a cél határozza meg, hogy milyen típusú játék legyen, hogyan népszerűsítsd azt és hogy mi legyen a nyeremény.
Nem kell nagyon bonyolult célokra gondolni, de nem szerencsés, ha sok legyet szeretnél ütni egy csapásra. Csak akkor fogod tudni, sikeres volt-e a kampányod, ha van célod.
Lehetséges célok:
– új követők szerzése
– Felhívni a figyelmet egy új termékedre, szolgáltatásodra
– népszerűsíteni egy akciódat
– aktívabbá tenni a követőidet
MÁSODIK LÉPÉS: A NYEREMÉNYJÁTÉK RÉSZEI
Ha már megfogalmaztad a nyereményjáték kívánt célját, határozd meg a játék menetét:
- Milyen nyereményjáték típus felel meg a céljaidnak? Like gyűjtő, taggelős, szavazatgyűjtő, pályázat (Ezekről részletesen lentebb olvashatsz.)
- Mettől meddig tartson a játék? – Nem érdemes túl hosszú idősávot megadni, egy jó nyereményjáték néhány nap alatt is jó eredményeket hoz. Maximum 4-5 nap hosszúságot tanácsolnánk.
- Mik a részvétel feltételei?
- Mik a szabályok? Ellenőrizd, hogy az általad kigondolt játék megfeleljen a Facebook és az Instagram szabályzatának!
(Ha megosztással, likeokkal, kommenttel, kérdőív kitöltésével, e-mail cím megadással, azaz anyagi vonzat nélkül nevezhetnek a játékodra, akkor nem kell engedélyt kérned a lebonyolításhoz. Fontos, hogy bizonyos esetben azonban az ajándék után egyéb adók terhelnek téged, melyeket a könyvelődnek be kell vallania és meg kell utána fizetned a terheket. Javasoljuk, hogy minden nyereményjáték elött egyeztess a könyvelőddel!)
HARMADIK LÉPÉS: LEGYEN EGYSZERŰ ÉS NAGYSZERŰ
A siker titka: az egyszerűség. Minél tömörebb, átláthatóbb a leírás és minél kisebb energiabefektetést igényel a látogató részéről a játékban való részvétel, annál nagyobb eséllyel játszik majd.
Célszerű egy nagyon rövid nevezési folyamatot tervezned. De ami a legfontosabb, hogy azt érthetően, lépésenként magyarázd el a közösségednek.
A legjobb, ha pontokba szeded, mit kell tennie annak, aki játszani akar. Legyenek egyértelműek a határidők (dátum, óra, perc!); az, hol, hogyan kell játszani (melyik posztban, pontosan mit kell csinálni) és a játékszabályok (pl. mit nem szabad, hogyan fogsz sorsolni).
Pl.
1. Készíts egy fotót amin az egyik boromat kóstolod éppen!
2. Tedd be a képet kommentben ide a poszt alá!
3. Amelyik fotó a legtöbb lájkot kapja 2021. 03. 01-én éjfélig, az nyeri meg a Nőnapi Borcsomagomat!
Sorsolás: 2021. március 2-án 13:00-kor
Szabályok: csak a határidőig leadott képeket fogadjuk el, csak ennél a posztnál lehet játszani, egy játékostól csak egy fotót fogadunk el.
JÁTÉKTÍPUSOK
A legnépszerűbb nyereményjátékok mindig azok lesznek, amikre a legegyszerűbb nevezni.
- Megosztós, like-olós, betaggelős játékok
- Szavazás
- Fotópályázat
LIKE GYŰJTŐ nyereményjátékok ereje a nevében rejlik. Ha azt kéred, hogy minél többen like-olják és osszák meg az adott posztot, nagyon sok emberhez tudsz eljutni, viszonylag rövid időn belül. Nagyon fontos, hogy a jelenlegi Facebook szabályok szerint nem lehet feltétele egy nyereményjátéknak a megosztás vagy like-olás, de azt mondhatod, hogy csak azok között sorsolsz, akik like-olták mondjuk az adott posztot vagy esetleg a Facebook oldalad.
TAGGELÉS Szintén nagyon jól működik, ha azt kéred, a posztban taggeljék be pár ismerősüket, akikkel például szívesen elfogyasztanák a megnyerhető borcsomagot, vagy, akiről úgy gondolják, szintén örülnének a nyereménynek. Így a posztod ahhoz az emberhez is eljut, akit betaggeltek, hiszen ő értesítést kap erről.
SZAVAZÓS nyereményjáték. Ráadásul, amilyen egyszerű, olyan hatékony. Adj választási lehetőséget – például a termékeiddel kapcsolatban – a közönségednek és kérd meg, hogy az interakciós gombok (szivecske, like, vicces reakciógomb stb…) segítségével, vagy kommentben szavazzanak! Te pedig majd a szavazók közül sorsolsz.
FOTÓPÁLYÁZAT. Nincs más dolgod, mint megkérni a követőidet, hogy az adott poszt alá kommentben posztoljanak egy képet. Hogy miről, azt Te határozod meg. Itt is érvényes a szabály: minél könnyebben teljesíthető, annál jobb. Például: kommentben küldjenek egy képet, amin épp az egyik borodat kóstolják.
Ezek a legnépszerűbb játéktípusok, de ez közel sem jelenti azt, hogy ne kísérletezhetnél saját ötletekkel! De érdemes utánanézned, hogy az ötletedet nem tiltja e Facebook szabályzata.
NYEREMÉNYJÁTÉK SZABÁLYZAT
A legalapvetőbb szabály, hogy amennyiben a Facebook használatával nyereményjátékot indítasz, Te felelsz azért, hogy minden jogszerűen történjen.
Ez azt jelenti, hogy a Te felelősséged a hivatalos szabályzat megalkotása, az ajánlat feltételeinek, részvételi jogosultsági követelményeinek kidolgozása, illetve magára az ajánlatra és a felkínált díjakra vonatkozó előírások teljesítése.
Amit a szabályzatodnak mindenképp tartalmaznia kell, hogy a Facebook nem támogatja, nem hagyja jóvá és nem kezeli, és a promóció nem kapcsolódik a Facebookhoz.
Részvételi jogosultság követelményei: A nyereményjáték szabályzatban fel kell tűntetned, hogy ki vehet részt a játékodban.
Mivel itt nagy valószínűséggel alkoholos termékről van szó, így csak 18 év feletti vehet részt a játékban, illetve érdemes átgondolnod, hogy tudsz-e, akarsz-e külföldre szállítani. Így ha például egy borcsomag a nyeremény, kikötheted, hogy csak magyarországi tartózkodási hellyel rendelkezők vehetnek részt a játékban.
Adatkezelési tájékoztató: legyen feltüntetve, ha harmadik fél is kezelni fogja az adatokat (pl. sorolásnál használt alkalmazás).
Hol indíthatsz nyereményjátékot?
Csak a SAJÁT
- oldaladon
- privát profilodon
- csoportodban
- eseményedben
- Facebook alkalmazásban
Tehát más személyek/cégek Facebook felületein nem.
NEGYEDIK LÉPÉS: SORSOLÁS
Ha például egy FOTÓPÁLYÁZAT játék esetében azt határoztad meg, hogy a legtöbb like-ot kapott kép a nyertes, könnyű dolgod van: elég kikeresned, melyik kép kapta a legtöbb szavazatot!
Ha azonban az összes kommentelő közül szeretnél sorsolni, érdemes például egy olyan alkalmazást használni, mint a Comment Picker! Ingyenes, felhasználóbarát, és 2 másodperc alatt kisorsol neked egy random nyertest.
Érdemes a nyertest ott az eredeti nyereményjáték poszt alatt kommentben kihirdetni, bateggelve őt, hogy mindenképp kapjon róla értesítést.
Pl: „SORSOLTUNK! Gartulálunk @Nagy Péternek! Arra kérlek, Facebook üzenetben vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megbeszéljük a nyereményed átvételének részleteit!”
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!