Előző Bormarketing tippjeink már segíthettek abban, hogy létrehozzátok Facebook, illetve üzleti Instagram profiljaitokat, sőt össze is kapcsoljátok őket! Arra is adtunk már néhány tippet, hogy hogyan tudtok a potenciális fogyasztóitok számára releváns és érdekes tartalmakat létrehozni/posztolni. Egy nagyon fontos dologról azonban még nem volt szó, ez pedig a PROFILJAITOK BIZTONSÁGA.
Ebben a bejegyzésünkben azt mutatjuk be Nektek lépésről lépésre, milyen biztonsági beállításokon kell végigmennetek ahhoz, hogy ne törjék fel a profiljaitokat, illetve milyen alap lépéseket tudtok megtenni, ha netán mégis megtörténne a baj!
Hogy kerüld el, hogy feltörjék az Instagram fiókodat?
Az egyik legmeghatározóbb közösségi platform, az Instagram növekvő népszerűségéből adódóan egyre nagyobb támadási felületet képez. Sajnos sok olyan történetet hallani, hogy egy-egy vállalkozásnak feltörik, és ellopják, esetleg le is törlik a profilját. Utóbbi esetben ráadásul sajnos nincs is mit tenni: egy letörölt Instagram profilt nem lehet visszaállítani.
Szerencsére az Instagram, illetve a Facebook számos olyan funkciót vezetett be, amely a fiókok biztonságát szolgálja. Vannak olyan beállítások, amelyekkel kezelhetjük a fiók adatvédelmét, és bebiztosíthatjuk, hogy rajtunk kívül senki más ne tudjon belépni.
Kétfaktoros hitelesítés engedélyezése
A kétfaktoros hitelesítés biztonsági funkció. Ha beállítod a kétfaktoros hitelesítést, a rendszer a bejelentkezési kísérlet megerősítéséhez egy külön bejelentkezési kód megadását kéri tőled minden alkalommal, amikor valaki olyan készülékről próbálja elérni az Instagramot, amelyet a központi rendszer nem tud azonosítani.
ELSŐ LÉPÉS
Üzleti Instagram profilotokon kattints a jobb felső sarokban a három csíkra, majd kattints legalul a „Settings” menüpontra.
MÁSODIK LÉPÉS
A Setting menüpontot belül válaszd a „Security” menüt, majd kattintsa a „Two-Factor Authentication” pontra.
HARMADIK LÉPÉS
Válaszd ki, hogyan szeretnéd megkapni a kódot!
Többféle kétfaktoros hitelesítési módszert használhatsz az Instagram-fiókoddal:
Ez esetben arra a telefonszámra fogsz egy sms-t kapni a kóddal, amit a profil létrehozásakor megadtál.
Ha ezt az opciót választod, le kell töltened a fenti 2 applikáció közül valamelyiket (mindkettő elérhető a Google Play Store-ban) és azon keresztül kapod majd a belépéshez szükséges kódot.
A kétfaktoros hitelesítés használatához ezek közül legalább az egyiket be kell állítanod.
Megjegyzés: Ha bekapcsoltad a kétfaktoros hitelesítést, visszaállítási kódokat érhetsz el olyan esetekre, amikor problémáid adódnak a kód fogadásával. A visszaállítási kódokról itt olvashatsz bővebben.
MIRE ÉRDEMES MÉG ODAFIGYELNI?
- LOGIN ACTIVITY, azaz bejelentkezési aktivitások
Ezen a menüponton belül folyamatosan ellenőrizni tudod, hogy mikor és honnan (melyik országból, melyik városból, illetve milyen eszközről) jelentkeztek be Instagram profilodba. Ez azért hasznos, mert ha esetleg ismeretlen bejelentkezés, vagy bejelentkezési kísérlet történt, jelezheted az Instagram felé, hogy az nem Te voltál.
- SAVED LOGIN INFO, azaz elmentett belépési adatok
Amennyiben ezt az opciót bekapcsolod, azon az adott készüléken (legnagyobb valószínűséggel a mobiltelefonodon) a rendszer megjegyzi a belépési adataidat, jelszavadat, így nem kell újra és újra beírnod azokat.
MIT TEGYÜNK, HA MÁR MEGTÖRTÉNT A BAJ, ÉS GYANÚS, HOGY FELTÖRTÉK A FIÓKUNKAT?
Ha a következőket tapasztalod, sajnos valószínűleg idegenek fértek hozzá a profilodhoz:
- Nem enged belépni a profilodba az addigi jelszavaddal.
- Ha rákeresel a profilra, nem is találja meg a profilt az Instagram, tehát olyan, mintha nem létezne.
- A profilod olyan bejegyzéseket posztol, amiket nem Te raktál ki.
Ha a fiókod olyan hozzászólásokat ír, illetve olyan tartalmakat tesz közzé, amelyek nem tőled származnak, sérült lehet a jelszavad biztonsága.
Fiókod biztonságossá tétele érdekében:
- Változtasd meg a jelszavadat, vagy küldj magadnak új jelszó beállítására szolgáló e-mailt.
- Vond vissza a hozzáférést az esetleges gyanús külső alkalmazásoktól.
Megjegyzés: Ne adj hozzáférést olyan külső webhelyeknek vagy alkalmazásoknak, amelyek nem tartják be közösségi irányelveinket vagy használati feltételeinket (ide tartoznak az olyan webhelyek is, amelyek ellenszolgáltatásért vagy ingyenesen követőket vagy kedveléseket ígérnek). Ezek a webhelyek és alkalmazások valószínűleg megpróbálják illetéktelenül használni a fiókodat.
IGEN, AZT HISZEM FELTÖRTÉK AZ INSTAGRAM PROFILOMAT…
Ha úgy gondolod, hogy a fiókodat feltörték vagy mások használják, több dolgot is tehetsz, hogy ismét biztonságossá tedd a fiókodat.
Ha továbbra is be tudsz jelentkezni az Instagram-fiókodba
Ha úgy gondolod, hogy feltörték a fiókodat, de továbbra is be tudsz jelentkezni, íme néhány dolog, amit megtehetsz a fiókod biztonságának megőrzése érdekében:
- Változtasd meg a jelszavadat, vagy küldj magadnak új jelszó beállítására szolgáló e-mailt.
- A nagyobb biztonság érdekében kapcsold be a kétfaktoros hitelesítést.
- Vond vissza a hozzáférést az esetleges gyanús külső alkalmazásoktól.
Az Instagramtól érkező üzenet megkeresése az e-mail-fiókodban
Ha az e-mail-címed megváltoztatásáról szóló e-mailt kaptál a security@mail.instagram.com címről, akkor elképzelhető, hogy az üzenetben szereplő hivatkozással visszavonhatod ezt a változtatást. Ha más adatok is megváltoztak (például a jelszavad), és nem tudod visszaváltoztatni az e-mail-címed, kérj bejelentkezési hivatkozást vagy biztonsági kódot az Instagramtól.
Bejelentkezési hivatkozás kérése az Instagramtól
Segíthetsz a rendszernek megerősíteni, hogy a fiók a tiéd: bejelentkezési hivatkozást kérhetsz az e-mail-címedre vagy a telefonszámodra.
Így kérhetsz bejelentkezési hivatkozást:
- A belépési képernyőn koppints a Segítség a bejelentkezéshez (Android) vagy az Elfelejtetted a jelszavadat? (iPhone) pontra.
- Add meg a fiókodhoz tartozó felhasználónevet, e-mail-címet vagy telefonszámot, majd koppints a Tovább gombra. Megjegyzés: Ha nem tudod a fiókodhoz tartozó felhasználónevet, e-mail-címet vagy telefonszámot, koppints a További segítségre van szükséged? pontra a Tovább gomb alatt, és kövesd a megjelenő útmutatást.
- Válaszd ki az e-mail-címedet vagy a telefonszámodat, majd koppints a Bejelentkezési hivatkozás küldése pontra.
- Kattints a bejelentkezési hivatkozásra az e-mailben vagy SMS-ben, majd kövesd a megjelenő útmutatást.
Biztonsági kód vagy támogatás kérése az Instagramtól
Ha nem tudod visszaállítani a fiókodat a küldött bejelentkezési hivatkozással, támogatást is kérhetsz az Instagramtól:
- A bejelentkezési képernyőn koppints a Segítség a bejelentkezéshez hivatkozásra a Bejelentkezés pont alatt.
- Add meg a fiókodhoz tartozó felhasználónevet, e-mail-címet vagy telefonszámot, majd koppints a További segítségre van szükséged? gombra. Fontos tudni, hogy ha több Instagram-fiókod van, elképzelhető, hogy először ki kell választanod azt a fiókot, amelybe nem sikerül bejelentkezni. Ezután kövesd a megjelenő útmutatást.
- Koppints a További segítségre van szükséged? lehetőségre, majd kövesd a megjelenő útmutatást.
- Add meg az e-mail-címedet, felhasználónevedet vagy telefonszámodat, majd koppints a Biztonsági kód küldése pontra.
- Ha nem kapsz biztonsági kódot, koppints a Nem férek hozzá ehhez az e-mail-címhez vagy telefonszámhoz pontra a Biztonsági kód küldése gomb alatt, majd kövesd a megjelenő útmutatást.
Mindenképpen olyan biztonságos e-mail-címet adj meg, amelyhez csak te férsz hozzá. Ha elküldted a kérést, elvileg kapni fogsz egy e-mailt az Instagramról a további lépésekről.
Itt olvashatsz bővebben arról, mit tehetsz, ha nem tudod a felhasználónevedet.
A személyazonosságod ellenőrzése
A támogatási kérésed elküldését követően automatikus válaszüzenetet kapsz a Facebook támogatási csapatától, amelyben a segítségedet kérik majd a személyazonosságod ellenőrzéséhez. Legalább az egyiket kérik a következők közül:
- Fényképet rólad, amelyen egy papírt tartasz, rajta a neked küldött kód kézírással.
- A regisztráláskor megadott e-mail-címed vagy telefonszámod, valamint a regisztráláskor használt eszköz típusa (például: iPhone, Android, iPad, egyéb).
Miután a rendelkezésükre bocsátottad a személyazonosságod ellenőrzéséhez szükséges adatokat, részletes útmutatást küldenek a fiókod helyreállításához az általad megadott biztonságos e-mail-címre.
AMENNYIBEN MINDEZ TÚL BONYOLULTNAK TŰNIK, KÉRJ TŐLÜNK PROFI SEGÍTSÉGET!
Ha úgy gondolod, szívesebben adnád át a feladatot valakinek, aki biztosabban mozog ezen a területen, keress meg minket bátran, szívesen segítünk!
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!