Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és legygyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN TÖLTSD KI MEGFELELŐEN BORÁSZATOS INSTAGRAM PROFILJÁBAN A BIO RÉSZT
Megmutatjuk, hogyan készíts egy 1-2 mondatos rövid, frappáns bemutatkozó leírást a borászatodról a „Bio” részhez, és hogyan taggeld be ugyanitt a @wineshop.hu Instagram profilt.
Egyúttal segítünk beállítani a termelői webshopod kattintható linkjét is a „Website” résznél.
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- A borászatod Instagram profiljára
- A webshopod linkjére
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
5-10 perc
MI AZ A BIO?
A „Bio” egyfajta leírásként szolgál. Itt tudod megadni a legfontosabb információkat a borászatoddal kapcsolatban, valamint itt tudod „eladni” magad és a vállalkozásod is. Röviden és frappánsan el kell tudnod mondani ki vagy és mit csinálsz, pár szóban kell lenyűgöznöd a profilodra látogató potenciális fogyasztót!
MIÉRT FONTOS A BIO RÉSZ MEGFELELŐ KITÖLTÉSE?
A Bio megfelelő kitöltése nem csupán azért fontos, hogy felkeltsd a fogyasztó érdeklődését, hanem azért is, mert a keresésben is nagyon nagy szerepe van. Ha megfelelő szavakat, kifejezéseket használsz ebben a rövid leírásban, sokkal előrébb szerepelhetsz a keresési listákban, ha pl. valaki borászatokat keres az Instagramon.
A BIO MEGFELELŐ KITÖLTÉSE
A jó bemutatkozás tartalmazza az összes fontos információt a borászatodról. Itt adhatsz meg elérhetőséget, nyitvatartást. Mindenképpen jó, ha itt szerepel legalább egy mondat, ami arról szól, hogy a Te borászatod miért különleges, miben más, mint a többi borászat. Emeld ki az egyediséged, a csak rád jellemző dolgokat.
Fontos! Maximum 150 karakter áll a rendelkezésedre.
Kulcsszavak
Használj olyan szavakat, amikre a Te tevékenységeddel kapcsolatban sokan rákereshetnek.
Pl: „bor”, „borászat”, „pincészet”, a borrégió neve, szőlőfajta neve, stb.
Taggelés
A Bio leírásban be tudsz taggelni egy másik Instagram profilt is, ami valamiképpen kapcsolható a tevékenységedhez. Jelen esetben, legyen ez a @wineshop.hu profil!
Hashtag használat
Mióta az Instagram engedélyezte a hashtag (#) használatát a Bioban, lehetőség nyílt rá, hogy ezt a rövid bemutatkozó részt tovább cifrázzuk. Olyan hashtageket is el tudsz itt helyezni, amik éppen egy aktuális szlogenre, kampányra, eseményre utalnak, és szeretnéd arra bíztatni a fogyasztóidat, hogy ők is használják ezeket!
Egy ilyen remek hashtag lehet például a #magyarbortiszom, az aktuális WineShop kampányunkhoz kapcsolódóan.
KATTINTHATÓ LINK A BIOBAN
Nagyon fontos, hogy ha kevesebb, mint 10.000 Instagram követőd van, csak EGY DARAB KATTINTATÓ LINKET TUDSZ ELHELYEZNI a profilodban. Ez az egyetlen út az instagramról történő konverzióhoz, azaz innen vezetheted át a fogyasztókat az online WineShop-os webshopodra.
Ez az a bizonyos, olyan sokszor látott és emlegetett „Link a Bionkban” rész. Te is biztosan találkoztál már ilyen Instagarm poszttal.
Mivel a poszthoz tartozó szövegben nem lehet elhelyezni kattintható linket (így nem is érdemes soha!), ezzel a kis trükkel lehet kicselezni a rendszert.
Tehát: Ha például egy borcsomagodról posztolsz képet, a poszt szövegbe ne másold be a webshopod adott borcsomagohoz tartozó linkjét, mert úgysem tudnak majd rákattintani. Helyette írhatod azt, hogy „A borcsomagot meg tudjátok rendelni a webshopomból, amihez a linket a Bioban találjátok!”
HOGYAN TUDOD BEÁLLÍTANI A WEBSHOPODAT KATTINTHATÓ LINKNEK?
A „Profil szerkesztése” gombra kattintva a „Website” részhez egyszerűen bemásolod a webshopod linkjét! Ezt a linket egyébként nyugodtan aktualizálhatod bármikor, ha például van egy olyan borcsomag, amin kiemelt akció van, beteheted ide kifejezetten annak a borcsomagnak a linkjét!
PRO TIPP:
Ugyan a bioba csak egy linket tudsz elhelyezni, vannak olyan alkalmazások, melyek segítségével több linket is el tudsz helyezni. Például a LINKTREE : egy olyan alkalmazás, amely a bioból egy felugró ablakot nyit meg, ahol fel tudod sorolni az összes olyan linket, amit szívesen megosztanál. Erről majd még bővebben lesz szó a későbbiekben.
Ha a borászatodnak még nincsen Instagram üzleti profilja, olvasd el első Bormarketing tippek bejegyzésünket, ahol lépésről lépére segítünk Neked létrehozni a profilt!
BORMARKETING TIPPEK 1.0 : INSTAGRAM PROFIL
Második tippünk pedig abban segít, hogyan tudod összekapcsolni borászatod üzleti Instagram profilját a borászatod Facebook oldalával!
BORMARKETING TIPPEK 2.0 : INSTAGRAM PROFIL ÖSSZEKAPCSOLÁSA A FACEBOOKKAL