Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN HOZD LÉTRE A BORÁSZATOD ÜZLETI INSTAGRAM PROFILJÁT
Ha már van saját INSTAGRAM profilod, akkor kattints ide a TIPPEK 3.0: INSTAGRAM BIO bejegyzésünkre, hogy szintet tudj lépni.
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Okostelefon
- Az Instagram applikáció
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 15 perc
MI AZ AZ INSTAGRAM?
Az Instagram tulajdonképpen egy ingyenes fotó- és videómegosztó applikáció, amit az emberek többsége arra használ, hogy képeket osszon meg, illetve inspirálódjon. Az Instagramra a Hírfolyamba és a Sztorik közé is tölthetsz fel képeket, videókat. A Hírfolyamba szereplő képek mindig láthatóak lesznek, a Sztorik 24 óráig érvényesek, majd eltűnnek – ha mégsem szeretnéd, hogy eltűnjenek, Fókuszba (Highlight) helyezheted őket. A megosztott képek, videók alá a Hírfolyamban tetszőleges szöveget írhatsz, illetve különböző, releváns hashtag-ek segítségével még több emberhez eljuttathatod. Egy borászat esetében például a #bor #boraszat #wine elengedhetetlen hashtagek – de ezekről majd később lesz szó bővebben is.
Az Instagramon a vizualitásé a főszerep! Legyen szó képről, vagy videóról, a legfontosabb, hogy felkeltse a fogyasztó érdeklődését és figyelmét!
MIÉRT VAN SZÜKSÉGE A BORÁSZATODNAK ÜZLETI INSTAGRAM PROFILRA?
Az Instagram egy online globális közösség, ahol ma már több mint 1 billió ember aktív minden hónapban. Az applikáció segíthet közvetlenebb kapcsolatot teremteni a borkedvelő fogyasztókkal és növelni a borászatod ismertségét. Ráadásul, ha Üzleti Instagram-fiókot hozol létre, és nem pedig személyes profilt, akkor hirdethetsz is! Ha minél többen rátalálnak a borászatodra, felpörgethetnek az eladásaid is.
Az ÜZLETI PROFILLAL:
- Láthatod majd, melyik posztodnak, sztoridnak milyen elérése volt, azaz, hány ember tekintette meg és reagát rá.
- Láthatod, kik a követőid (milyen korosztály, milyen neműek vannak többségben, melyik városból vannak a legtöbben, stb.).
- Plusz információkat is megadhatsz a vállalkozásodról, pl: nyitvatartás, telefonszám, cím.
ELSŐ LÉPÉS
Az Instagram applikáció letöltése az okostelefonodra
Letölteni magát az Instagram applikációt vagy a Google Play Store-ból (amennyiben Android operációs rendszerű a telefonotok), vagy pedig az Apple App Store-ból (iPhone esetében) tudjátok!
MÁSODIK LÉPÉS
Regisztráció
- Ha nincsen saját, személyes profilod: Miután letöltötted és megnyitottad az alkalmazást, az Instagram felajánlja, hogy bejelentkezz azzal a fiókoddal, amelyikkel a Facebook-ot is használod. Ez abban az esetben lenne megfelelő, ha saját magadnak szeretnél személyes profilt készíteni. Most viszont a borászatodnak készítünk ÜZLETI profilt, így most kattints a “Sign up”, azaz Regisztrálok gombra.
- Ha van saját, személyes profilod: amennyiben van már Instagram fiókod, akkor miután megnyitottad az alkalmazást, navigálj át a saját profildra, majd kattints felül a felhasználónevedre. Ezt követően pedig látni fogsz a profilod alatt egy “+ Add Account” lehetőséget. Ezt kell választanod ahhoz, hogy új profilt hozz létre.
Ezt követően 2 opciód lesz: vagy a Facebook profiloddal kezded el a regisztrációt, vagy pedig egy telefonszám / e-mail cím megadásával. Nekünk most a telefonszám / e-mail cím opcióra lesz szükség, tehát ezt válaszd!
HARMADIK LÉPÉS
Alapadatok megadása
- Név
- Felhasználónév
- E-mail cím
- Profilkép
Miután kiválasztottad a telefonszám / e-mail cím opciót, add meg a céges e-mail címedet, amihez kötni szeretnéd az Instagram fiókodat.
NÉV:
Itt a saját nevedre gondol a rendszer
FELHASZNÁLÓNÉV:
A felhasználónév kitalálásánál arra figyelj, hogy nem tartalmazhat ékezetes betűket, sem különleges karaktereket a „_” és a „.” kivételével. Valamint szintén fontos megkötés, hogy 30 karakter alatt kell lennie.
Célszerű ezt úgy megalkotnod, hogy egyből következtetni lehessen a vállalkozásod profiljára is. Mi például ezért választottuk a @winegroup.hu nevet. A profilkép mellett a felhasználónév az, amit elsők között észrevesz a fogyasztó.
PROFILKÉP:
Érdemes a logódat használni, vagy a borászatod logójának legdominánsabb részét/színét, amiből már felismerhető, hogy pontosan kiről is van szó. Ez hozzájárul a márkaépítésedhez. Az oldalad látogatói egyből tudni fogják, hogy a te borászatodról van szó.
GRATULÁLUNK, EZZEL LÉTRE IS JÖTT A BORÁSZATOD ÜZLETI INSTAGRAM FIÓKJA!
A profilkép beállítása után még megkérdezi a rendszer, hogy elmentse-e a bejelentkezési adataidat az éppen aktuális eszközön. Ezt érdemes engedélyezni, így nem kell minden egyes bejelentkezéskor újra és újra beírni a nevedet és jelszavadat.
Kész is vagy! Létrejött a borászatod üzleti, azaz business profilja, amiről, ha minden jól megy, egy megerősítő e-mailt is kaptál az általad megadott e-mail címre.
Legközelebb azt mutatjuk meg, hogyan tudod összekapcsolni a most létrehozott üzleti Instagram profilt a Facebook fiókoddal, hogy a későbbiekben akár egyszerre is tudj posztolni a két felületre, illetve hirdetéseket is tudj indítani ezeken a felületeken.
BORMARKETING TIPPEK 2.0 : INSTAGRAM PROFIL ÖSSZEKAPCSOLÁSA A FACEBOOKKAL