Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN HOZHATSZ LÉTRE INSTAGRAM SZTORIKAT?
Megmutatjuk, hogyan készíthetsz és posztolhatsz Instagram (illetve, egyben akár Facebook) sztorikat, azaz napi történeteket, hogy felpörgesd a közösségi kommunikációdat!
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- A borászatod Instagram profiljára
Amennyiben még nincsen Instagram profilja a borászatodnak, BORMARKETING TPPEK 1.0 bejegyzésünkben minden hasznos információt megtalálsz, lépésről-lépésre, hogy hogyan tudod egyszerűen és gyorsan létrehozni az üzleti Insta profilt!
Letölteni magát az Instagram applikációt pedig vagy a Google Play Store-ból (amennyiben Android operációs rendszerű a telefonotok), vagy pedig az Apple App Store-ból (iPhone esetében) tudjátok!
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 5 perc
MI AZ AZ INSTAGRAM SZTORI, VAGY INSTAGRAM TÖRTÉNET?
Az Instagram még 2016. augusztusában vezette be az Instagram Stories funkcióját, melynek lényege, hogy olyan tartalmakat, azaz TÖRTÉNETEKET oszthatsz meg a követőiddel, amik 24 óráig elérhetőek csupán. Ezeknek a rövid történeteknek (képek, minivideók) célja a hangulatátadás, dokumentálás, az információátadás és a jelen pillanat bemutatása.
MIÉRT HASZNOS INSTAGRAM ÉS FACEBOOK SZTORIKAT KÉSZÍTENED ÉS POSZTOLNOD?
Ezeknek a napi pillanatképeknek, helyzetjelentéseknek a posztolása remek módja, hogy kapcsolatot teremts a követőiddel és márkát építs. Ha a követőid tudják, hogy érdekes, izgalmas napi történetekre számíthatnak Tőled, gyakran megnézik majd a sztorijaidat, ami azt eredményezi, hogy a profilod egyre gyakrabban bukkan fel nekik, amikor megnyitják az Instagramot.
ELSŐ LÉPÉS
A Story alkalmazás a bal felső sarokban található profilképedre kattintva érhető el, vagy , ha a saját profil oldaladon vagy, akkor fent a jobb sarokban lévő „+” jelre kattintva.
MÁSODIK LÉPÉS
Válaszd ki a „Story” menüpontot.
HARMADIK LÉPÉS
Két lehetőség közül választhatsz:
- Ha egy már előre elkészített képet vagy videót szeretnél kitenni sztorinak, ami el van mentve a telefonod galériájába, akkor kattints a bal alsó sarokban lévő kis képre, ami egyébként az utoljára lementett képed mini előnézete. Ez megnyitja a telefonod képgalériáját, ahonnan már ki tudod választani a képet / videót, amit posztolni szeretnél.
- Magán a Sztori applikáción belül készítesz képet vagy videót, és azt posztolod.
NEGYEDIK LÉPÉS
Ha nem előre elkészített képet posztolsz, hanem az applikáción belül készítesz képet, a bal oldalon felsorakozó lehetőségek közül is választhatsz: készíthetsz egyszerű képet, kisvideót, boomerangot, de indíthatsz akár élő adást is. Ezekről a későbbi bejegyzéseinkben részletesebben is lesz majd szó!
A képeket és videókat méretezheted, forgathatod vagy elhelyezheted a képernyő általad választott részében, mindez a szokásos szét-, illetve összehúzással történik (pinch zoom), míg áthelyezni két ujjal tudod.
A különböző filtereket alul a nagy gomb mellett találod. Ha elhúzod balra a sort, kísérletezhetsz a különböző effektekkel, filterekkel.
Milyen tartalmakat érdemes megosztanod történetként?
- Aktuális ajánlatokat, kedvezményeket, közelgő eseményeket.
- Új termékeket, szolgáltatásokat
- Behind-the-scenes – a felhasználók kedvelik a kulisszák mögötti pillanatokat, történeteket, így kifejezetten ajánlott bepillantást engedni a mindennapok eseményeibe, legyen szó zöldmunkáról, kóstolásról, egy sétáról a szőlőben…
- Kikérheted követőid véleményét! Használd a szavazás funkciót, tegyél fel számodra fontosnak tartott kérdéseket a Q&A matrica által, vagy próbáld ki a kvízmatricát!
- Adj hasznos tippeket a követőidnek a boraiddal kapcsolatban.
- Mutasd be a feedben levő posztodat másképp – egy új poszt promotálására, annak üzenetének átadására is alkalmas eszköz a sztori funkció.
- A sztori tartalmaidat különböző matricákkal, filterekkel, GIF-ekkel is feldobhatod! Ezeket mind a képernyő felső részén találod felsorakozva.
A legjobb sztori tartalmaidat érdemes lehet meghirdetned, hogy még több releváns emberhez eljuss. Ugyanakkor, ha nem gondolkozol hirdetésekben, akkor lásd el a megfelelő hashtagekkel és lokációval (helyszín megjelölése) a történetidet.
Ha a borászatodnak még nincsen Instagram üzleti profilja, olvasd el első Bormarketing tippek bejegyzésünket, ahol lépésről lépére segítünk Neked létrehozni a profilt!
BORMARKETING TIPPEK 1.0 : INSTAGRAM PROFIL
Második tippünk pedig abban segít, hogyan tudod összekapcsolni borászatod üzleti Instagram profilját a borászatod Facebook oldalával!
BORMARKETING TIPPEK 2.0 : INSTAGRAM PROFIL ÖSSZEKAPCSOLÁSA A FACEBOOKKAL