Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN TUDSZ AUTOMATIKUS VÁLASZÜZENETET BEÁLLÍTANI BORÁSZATOD FACEBOOK OLDALÁN?
A WineShop borászati webshop tartalmaz integrált Messenger szolgáltatást, ami annyit jelent számodra, hogy az oldalad látogatója közvetlenül onnan is kapcsolatba tud veled lépni. Amennyiben beüzemeled a webshop Messenger funkcióját, az oldalad jobb alsó sarkában meg fog jelenni egy kis „Üzenet” ikon. Ha itt ír neked üzenetet a látogató, az a Facebook Messenger fiókodba fog megérkezni. De a jó hír, hogy nem kell azonnal válaszolnod, mert beállíthatsz automatikus üzeneteket.
Végigvezetünk a Facebook automatikus válaszüzenet beállításának pontjain.
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Borászatod Facebook profilja
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 5 perc
MIÉRT HASZNOS, HA BE VAN ÁLLÍTVA AZ AUTOMATIKUS VÁLASZ A MESSENGERBEN?
A Facebookon havonta 2 milliárd üzenet cserél gazdát üzletek és vásárlók között. A legtöbb ember elvárja, hogy ne csak a családjával, barátaival és ismerőseivel legyen folyamatos kapcsolatban, hanem azzal az oldallal is, ahonnan információt szeretne megtudni.
Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy az emberek 53%-kal valószínűbb, hogy vásárolnak egy oldaltól vagy meglátogatják azt, ha közvetlenül tudnak üzenetet küldeni neki.
Ha Te is szeretnéd növelni oldalad látogatottságát, a Messenger üzenetek nélkülözhetetlenek.
Fontos megjegyezni, hogy az emberek szeretnek minél hamarabb választ kapni kérdéseikre. Ezzel nem azt mondjuk, hogy 0-24 óráig elérhetőnek kell lenned és válaszolnod kell! Szerencsére vannak olyan lehetőségek, amelyek nagyban megkönnyítik az életedet.
Például:
- Nem elérhető/távol vagy állapot: ha tudod, hogy mettől meddig dolgozol és nem akarsz válaszolni az üzenetekre ezen az időkereten kívül, akkor érdemes ezt az állapotot beállítani. 12 órán keresztül van érvényben, és arról értesíti a Neked üzenetet küldőket, hogy jelenleg nem vagy elérhető.
- Éppen távol vagy üzenet: beállíthatsz egy általad írt választ is, amit a rendszer automatikusan küld minden beérkező üzenetre válaszként. Itt hasznos lehet, ha megadsz pontos időpontot, hogy mikor tudsz legközelebb válaszolni.
- Azonnali válasz: ez egy automatikus üzenet, amit azoknak küld ki a rendszer, akik még nem üzentek neked Messengeren keresztül. Ennek segítségével tudathatod az emberekkel, hogy megkaptad a kérdésüket és amint lehet, válaszolsz. Ez a megoldás egy kedves gesztus, hiszen mindenki szeret valamiféle reakciót és megerősítést kapni arról, hogy dolgozol az ügyön és amint lehet, reagálsz megkeresésükre.
- Előre mentett válaszok: ha sok kérdést kapsz ugyanarról a témáról vagy kérdéskörről érdemes előre megfogalmazni egy választ és azt elküldeni az embereknek, így nem kell újra és újra leírni ugyanazokat az információkat. Ezzel az opcióval jelentősen tudsz javítani a válaszidőn és rátán is.
- Üdvözlés: bátoríthatsz embereket üzenetküldésre és üdvözölheted őket a Messenger oldaladon, még mielőtt bármilyen valós üzenetváltásra kerülne sor.
Így tudod bekapcsolni az automata válaszadást:
ELSŐ LÉPÉS
Menj a borászatod Facebook oldalára és bal oldalon a menüpontok közül válaszd ki a „Bejövő üzenetek”-et.
MÁSODIK LÉPÉS
Kattints az „Automatikus válaszok” menüpontra, és máris látni fogod az összes fentebb felsorolt lehetőséget. Itt tudod megírni ezeket az üzeneteket,, köztük az „Azonnali választ” is.
HARMADIK LÉPÉS
Kapcsold be az „Azonnali válasz” lehetőséget. Ezzel megjelennek a részletes beállítási lehetőségek is.
Kiválaszthatod, hogy melyik felületek üzenetire menjen az általad beállított automatikus válasz: Facebook Messenger, vagy esetleg az Instagram üzenetekre is. Utóbbi természetesen csak abban az esetben működik, ha a borászatod üzleti Instagram profilja már össze van kapcsolva a Facebook oldaladdal. Ennek a lépéseit BORMARKETING TIPPEK 2.0 bejegyzésünkben pontról pontra megtalálod!
NEGYEDIK LÉPÉS
Írd meg az üzenetet, amit szeretnél, hogy automatikusan elküldjön a rendszer. Írj úgy, ahogy beszélsz! Az üzenetküldés egy direkt és személyes csatorna, mindig add magadat! Természetesen legyél kedves és tisztelettudó, de ne erőltess olyan stílust, ami nem Te vagy.
Az automatikus válasz legyen egyszerű és lehetőleg rövid. Köszönd meg, hogy felvették Veled a kapcsolatot, és add az üzenő tudtára, hogy mihamarabb válaszolsz.
Pl: Szia! Köszönjük, hogy felvetted velünk a kapcsolatot. Megkaptuk az üzeneted, hamarosan válaszolunk.
Esetleg belekerülhetnek még olyan részletek, mint az e-mail címed vagy telefonszámod. Vagy belinkelheted akár a webshopodat is, arra bátorítva őket, hogy addig is nézzenek körül a termékeid között!
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!