Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN TUDOD FELDOBNI AZ INSTA SZTORIJAIDAT KÜLÖNBÖZŐ „MATRICÁKKAL”?
Ha a sztorikészítés már jól megy, itt az ideje, hogy interaktívvá tedd őket és aktivizáld velük a fogyasztóidat!
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- A borászatod Instagram profiljára
Amennyiben még nincsen Instagram profilja a borászatodnak, BORMARKETING TPPEK 1.0 bejegyzésünkben minden hasznos információt megtalálsz, lépésről-lépésre, hogy hogyan tudod egyszerűen és gyorsan létrehozni az üzleti Insta profilt!
Letölteni magát az Instagram applikációt pedig vagy a Google Play Store-ból (amennyiben Android operációs rendszerű a telefonotok), vagy pedig az Apple App Store-ból (iPhone esetében) tudjátok!
Ha még nem vagy biztos a dolgodban és inkább mégegyszer átnéznéd az Insta sztorik készítésének lépéseit, olvasd végig az erről szóló, útmutató Bormarketing Tipp bejegyzésünket!
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 5 perc
MIK AZOK A MATRICÁK ÉS MIÉRT ÉRDEMES VELÜK KÍSÉRLETEZNI AZ INSTA SZTORIKBAN?
A matricák olyan, az Instagram applikáción belül, ingyenesen felhasználható gombok, amiket könnyedén elhelyezhetsz az sztorijaidban.
Arra, hogy a sztorijaid minél több emberhez eljussanak és minél nagyobb legyen az engagement (azaz hogy minél többen reagáljanak az adott sztorira), a legjobb eszközök a matricák! Hogy miért? Mivel mindegyik képes egy interaktív kommunikáció létrehozására, tehát mindegyikre tud valamilyen reakciót adni a fogyasztó.
MILYEN TÍPUSÚ INTERAKTÍV MATRICÁKAT TUDSZ HASZNÁLNI?
- Helyszín megjelölés
- Megemlítés (avagy betaggelés)
- Hashtag
- Szavazás
- Kvíz
- Kérdezz-felelek
- Skálás szavazás
- GIF-ek
- Visszaszámlálás
A matricákat az Insta sztorin belül, felül találod, elég rákattintanod a kis matrica ikonra és máris megjelennek a különböző lehetőségek.
EZEK KÖZÜL NÉZÜNK MEG MOST HÁRMAT: HELYSZÍN MEGJELÖLÉS, BETAGGELÉS, HASHTAG
HELYSZÍN MEGJELÖLÉS / „BECSEKKOLÁS”
Ez a „LOCATION” matrica. Egyszerűen kattints rá, kezd el beírni a borászatod nevét, és ha már létre lett hozva hozzá tartozó helyszín, fel fogja dobni mint lehetőség. Ha a matrica rákerült a képre, rákattintva meg tudod változtatni a színét!
MEGEMLÍTÉS / BETAGGELÉS
Ez a „@MENTION” matrica, ami lényegében ugyanúgy működik, mint a Facebook betaggelés. Amennyiben bármilyen másik profilt szeretnél megjelölni, csak kezdd el beírni az Instagram profiljának a nevét, és máris feldobja, mint lehetőség. Ennek a matricának a színét szintén meg tudod változtatni, hasonlóan a LOCATION matricáéhoz.
Ha valakit megjelölsz az Instagram sztoridban, arról a másik fél értesítést kap, és ő is hozzá tudja adni a történetet a saját sztorijához, tehát tovább tudja osztani. Így a Te eredeti sztorid rajta keresztül még több emberhez juthat el!
HASHATEG
A „#HASHATEG” matrica is szépen növelheti az elérést, mert megjelenik olyan felhasználóknak is, akik köcetik azt a hashtag-et.
Éppen ezért érdemes kicsit általánosabb hashtageket használni, amik egyértelműek. Jó példa, a #magyarbortiszom 😉
A sorozat következő részében megnézzük, milyen interakciót lehet kiváltani a SZAVAZÁS, KVÍZ, illetve KÉRDEZZ-FELELEK matricákkal! Tarts velünk legközelebb is!
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!