Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb. Ezzel kapcsolatban már nagyon sok tippet-trükköt osztottunk meg Veletek, amiket ITT ÉRTEK EL!
VISZONT! Nagyon fontos kiemelnünk, hogy nem csak borokat és egyéb termékeket tudtok értékesíteni a webshopotokban, hanem ESEMÉNYEKET IS!
Ebben a bejegyzésünkben azt mutatjuk be Nektek, miért is éri meg minél többféle eseményt szerveznetek a borászatotokban, és azokat miért éri meg előre, online értékesítenetek a webshopotokban, illetve miért érdemes Facebook eseményeket is létrehozni nekik!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: MIÉRT ÉRI MEG AZ ESEMÉNYEIDET ONLINE ÉRTÉKESÍTENED?
A webshopotokban az egyik legfrissebb fejlesztésnek köszönhetően már eseményeket is fel tudtok tölteni, és jegyeket tudtok értékesíteni azokra.
(Ha esetleg ezen a ponton nehézségbe ütköznétek, olvassátok el a bejegyzésünket, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk, hogyan tudtok egy eseményt feltölteni a webáruházba!)
Miért érdemes az eseményeidre online értékesíteni a jegyeket?
- KÖNNYEBB ELŐRE TERVEZNI
Ha előre látod, hogy mennyien vásároltak jegyet az eseményedre, könnyebben tudsz Te is tervezni: Hány pohárral kell készülni? Ha tervezel a borok mellé csipegetni valót, milyen mennyiséggel készülj? Stb.
Ráadásul, ha nem spontán „beeső” vendégeid vannak, magával a borsorral, annak tematikájával, a kapcsolódó történetekkel is átgondoltabban, előre fel tudsz készülni.
- ADATBÁZIS GYŰJTÉS
Ha egy fogyasztó online vásárol az eseményedre jegyet, az email címe máris a birtokodba kerül, ami a jövőben eseményekről szóló hírlevél kiküldéskor remekül jön majd!
- UPSELL LEHETŐSÉGEK
Ha például egy tematikus borsort állítasz össze a kóstolóra, ugyanabból a borsorból összeállíthatsz egy borcsomagot is, amit értékesíthetsz a webshopon azoknak, akik esetleg lemaradtak a személyes kóstolóról, vagy nem tudtak eljönni!
- ELŐRE HIRDETHETŐ
Javasoljuk, hogy ha tudsz, tervezz/szervezz meg legalább 3-4 kóstolót előre, és töltsd fel őket a webshopodba. Így már jó előre átlátja a fogyasztó (potenciális vendég) is, hogy mivel kell terveznie, be tudja őket írni a naptárjába.
Ráadásul már Te is jó előre tudod így őket kommunikálni, hírlevélben kiküldeni, posztolni róla!
HOZZ LÉTRE FACEBOOK ESEMÉNYT IS!
Miután a webshopodba feltöltötted az eseményt, hozz létre neki egy Facebook eseményt is a Facebook oldaladon!
Miért fontos?
- Mert ezt az eseményt meg tudod majd hirdetni a Facebookon!
TIPP: Ne magát az Eseményt emeld ki hirdetéssel, hanem inkább készíts róla egy posztot, aminek a szövegében összefoglalod, hogy miről is szól majd a kóstoló, vagy esemény. Teszel hozzá egy klassz képet, illetve BETESZED AZ ESEMÉNY LINKJÉT is! Ezt a posztot hirdesd meg, sokkal költséghatékonyabban fogja futtatni így a Facebook.
- Mert, ha az esemény létrehozásánál megadod a WineGroup és a Kóstolom Facebook oldalakat is társzervezőnek, akkor mi ezeken a felületeken PLUSZBAN MEG TUDJUK JELENTETNI AZ ESEMÉNYEDET, így plusz organikus elérést érhetsz el!
Mire érdemes odafigyelned?
Először is, nem kell aggódni, a cím és a leírás is teljesen jó, ha megegyezik azzal, amit a webshopba már feltöltöttél! Érdemes a borsort beleírni, illetve bármilyen kedves / személyes történetet, anekdotát, ami különlegessé teszi az adott eseményt.
- A cover kép méretre mindenképp ügyelj: sajnos ez elég gyakran változik – a Facebook folyamatosan frissít valamit, de jelen pillanatban az aktuális Facebook esemény cover méret: 1200 x 628 pixel
- A cover képen jó ha szerepel az esemény neve, illetve dátuma, és az sem baj, ha valami kifejezetten az adott eseményre utaló elem is megjelenik rajta.
- A Jegyértékesítés rublikánál másold be a webshopodra feltöltött esemény linkjét, ahol a jegyet meg tudják venni.
HOGYAN SEGÍTÜNK, HOGY AZ ESEMÉNYED MINÉL TÖBB EMBERHEZ ELJUSSON?
Az Anonym Pince példáján bemutatjuk, hogy miután létrehoztad az eseményedet a webshopodban, mi hogyan tudunk Neked még pluszban segíteni, hogy nagyobb legyen az eseményeid organikus elérése, és ezáltal akár a borértékesítésed is eredményesebb legyen!
I. Amikor létrehozod a Facebook eseményt, add meg hozzá a WineShop és Kóstolom Facebook oldalakat is társszervezőnek!
Ha ezt megteszed, az esemény ezen a 2 oldalon is megjelenik pluszban, és mi is könnyedén posztolni tudunk róla, néhány kattintással.
II. Mi feltöltjük az eseményedet a Kóstolom.hu weboldalra is!
Itt az aktuális, éppen soron következő eseményedet ki is emeljük, sőt, az Eseményaptárban is megjelentetjük!
III. Mind a WineShop, mind pedig a Kóstolom Facebook oldalakon posztolunk az eseményeitekről!
FŐ A VÁLTOZATOSSÁG!
Tudjuk, hogy a leggyakrabban Borkóstolókat szerveztek, de ha van rá lehetőségetek, próbáljatok meg egyszer-egyszer valamilyen más típusú eseményt is leszervezni!
Egyrészt a Borkostoló is lehet egy kicsit extra, ha kifejezetten valamilyen tematika köré csoportosul: fajta kóstoló, újbor kóstoló, „csak a vörösök”, stb.
Másrészt, néhány ötlet:
- Dűlőtúrák (extrém esetben akár dülő-futás 🙂 ) – Egy-egy dűlő sajátosságai, története, szőlői, borai mindig érdekes és izgalmas téma. Ráadásul az adott dűlő borát ott helyben a szőlők közt kóstolni szuper élmény!
- Pince-, birtoklátogatás – Vezessétek körbe a vendégeket, mindenki szeret egy kicsit bepillantani a színfalak mögé, hordóból kóstolni, rácsodálkozni a hatalmas tartályokra…
- Bor-, és ételkóstoló – Egy pezsgő kóstoló például némi osztrigával, esetleg egy vörösbor kóstoló grillezéssel, vagy hamburgerekkel. Érdemes összefogni egy-egy vendéglátós kollégával és közösen szervezni egy összehangolt, tematikus kóstolót.
- Élőzene – Egy kisebb koncerttel, bulival is össze lehet mosni a kóstolót, a végére általában úgyis jó hangulat kerekedik… 🙂
- Családi szüret – Remek családos program lehet, ha egy kisebb területen szerveztek egy nyitott szüretet. Előre meghirdetett, korlátozott létszámban, ráadásul Ti is jól jártok, hiszen aznapra megvan a segítség. 🙂
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!