A WineGroup projekt keménymagja – miniinterjú sorozat
A WineGroup csapat hajtómotorja, három különböző kvalitásokkal rendelkező szakember, akik nem csak szakmailag, de emberileg is tökéletesen kiegészítik egymást. Start up terminológiával élve, ők hárman – a „hustler”, a „hacker” és a „hipster” -, összehangolt csapatként haladnak a kitűzött cél felé: egy közös fejlesztésű digitális projekt keretében felrázni a hazai borpiacot.
Mindhármuk számára más és mást jelent a WineGroup projekt, más motivációt, más kihívásokat, de a jövőkép közös. Egy olyan egyedülálló, teljes körű, átfogó online ökoszisztémát szeretnének kiépíteni, amely egy innovatív és fair trade irányba mozdítja el a hazai borkereskedelmet.
Fellegi István, avagy Fefe
Fellegi István az informatikus „hacker”, aki a Futurion ügyvezetőjeként a fejlesztési folyamatokat felügyeli és látja át, akinek köszönhetően egy zökkenőmentesen működő, UX szempontból kifogástalan platform jöhet létre.
Hogyan csöppentél bele a WineGroup projektbe, illetve hogyan, miért fogalmazódott meg a projekt ötlete?
Amikor 2016-ban Zsolt (Pintér Zsolt, a „hipster”) idekerült a céghez, sok boros kapcsolatot és egyben lehetőséget is hozott magával. Hamar kiderült, hogy a bort kifejezetten érdemes összekötni az informatikával. Első közös fejlesztésünk egy miniialkalmazás volt a Jásdi Pincészet olaszrizling kóstolójára, amelynek segítségével a vendégek ott helyben értékelni tudták a kóstolt borokat. A projekt olyan jól sikerült, hogy elkezdtünk ötletelni, hogyan és merre lehetne továbbindulni. Zsolt hozta a gasztro-turisztikai ismerteket, mi, a fejlesztő csapattal pedig biztosítottuk a technikai hátteret. Így készült el a kostolom.hu weboldal első verziója 2016-ban, akkor még egy nonprofit próbaprojektként. Ebből a gondolatmenetből nőtte ki magát végül a WineGroup ötlete, mintegy újabb előrelépésként a hazai borkereskedelem és boros közösség megreformálása útján. Ma pedig már ott tartunk, hogy egy termelői webshopok üzemeltetésére alkalmas platformot fejlesztünk.
Mi motivál ebben a projektben, milyen újdonságot jelent ez az eddigi munkáitokhoz képest?
Informatikai fejlesztő vállalkozásként mi eddig legfőképpen az ügyfelek informatikai osztályával voltunk kapcsolatban és az általuk közvetített feladatokat, problémákat oldottuk meg. Gondolok itt fejlesztésekre, rendszerintegrációs és üzemeltetési feladatokra.
Konkrétan termékfejlesztést ezelőtt még nem csináltunk. Ez a projekt most szinte az egész csapatot teljesen lefoglalja, és együtt tanulunk folyamatosan. Újdonság egyrészt, hogy itt már a fejlesztés alatt álló termék üzleti részébe is bele kell látnunk, másrészt szintén nagy újdonság, hogy nagyon sok területnek kell összehangoltan együtt dolgozni és gondolkoznia ahhoz, hogy végül elérjük azt, amit megálmodtunk.
Milyen kihívásokkal jár ez a fejlesztés?
Talán az egyik legnagyobb kihívás számunkra – hiszen eddig ilyesmivel még nem találkoztunk – az üzleti érték meghatározása és ennek fényében a fejlesztési folyamatok priorizálása. Ismernünk kell egyrészt a borászok, másrészt a leendő vásárlók igényeit is, és mindnek meg kell felelnünk informatikai szempontból. A borásznak egy olyan webshopot kell átadnunk, amely kifejezetten a borértékesítésre specializálódott, míg a vásárlónak egy kényelmes és zökkenőmentes felhasználó élményt kell biztosítanunk. Ehhez pedig az szükséges, hogy a legnagyobb üzleti értékkel rendelkező fejlesztések kerüljenek be mindenképp az első körbe, amivel a platform el tud indulni.
Szintén kihívást jelent, hogy az egész platform mögé ki kell alakítanunk azokat a belső folyamatainkat, amelyekkel minden esetlegesen felmerülő problémát kezelni és kiszolgálni fogunk tudni. Ez egy aprólékos és komplex feladat, de mindenképp a borász, illetve a vásárló kényelmét szolgálja, és ez a legfontosabb.