A WineGroup projekt keménymagja – miniinterjú sorozat
A WineGroup csapat hajtómotorja, három különböző kvalitásokkal rendelkező szakember, akik nem csak szakmailag, de emberileg is tökéletesen kiegészítik egymást. Start up terminológiával élve, ők hárman – a „hustler”, a „hacker” és a „hipster” -, összehangolt csapatként haladnak a kitűzött cél felé: egy közös fejlesztésű digitális projekt keretében felrázni a hazai borpiacot.
Mindhármuk számára más és mást jelent a WineGroup projekt, más motivációt, más kihívásokat, de a jövőkép közös. Egy olyan egyedülálló, teljes körű, átfogó online ökoszisztémát szeretnének kiépíteni, amely egy innovatív és fair trade irányba mozdítja el a hazai borkereskedelmet.
Pintér Zsolt
Zsolt bormarketinges „hipster”-ként a kreatív mozgatórugó, akinek a neve mindenki számára ismerősen cseng, aki egy kicsit is jártas a hardcore balatoni, illetve budapesti bor- és gasztrokultúrában, vagy megfordult már a Lövőház utcai Kóstolom Borbárban. 2016-ban került a Futurionhoz, hogy az online marketingben segítse a céget, de teljesen nem tudta elengedni a boros világ kezét sem, így inkább összekötötte a kellemest a hasznossal, a bort az informatikával.
Hogyan csöppentél bele a WineGroup projektbe, illetve hogyan, miért fogalmazódott meg a projekt ötlete?
19 évesen találtunk egymásra, a bor és én. Egy kedves barátom akkori vendéglátóhelyén, búcsút intve a kannás boroknak és édes Merlot-knak, elkezdtünk először elsősorban vagányabb balatoni borokat kóstolgatni és értékesíteni, majd egyetem harmad évében egyszercsak azon kaptam magam, hogy raklap szám rendelem a jobbnál-jobb borokat az ország különböző pontjairól, és hetente kóstolókat tartok külföldieknek. Nagyon élveztem ezt az munkát és azt az időszakot, de abban biztos voltam, hogy nem szeretnék huzamosabb ideig a vendéglátásban dolgozni, így valamit ki kellett találnom. Végül egy induló borkereskedéshez vetett a sors, ahol a beszerzési borlistákat segítettem összeállítani, a borászokkal tartottam a kapcsolatot, illetve rendezvényeket szerveztünk, többek között a veszprémi Bor és Jazz Napokat, illetve a budapesti Balatoni Borfesztivált az Erzsébet téren még.
Ezután 3 évig a Szent Donát Pincészetnél dolgoztam, ahol nem csak a borász szakmával és a szőlővel ismerkedtem meg jobban, de egy pincészet működésének gazdasági és munkafolyamataiba is beleláthattam, beletanulhattam. Mielőtt visszajöttem volna Budapestre, 1 évig még a Homola Pincészetnél voltam birtokvezető. Amikor egy sajnálatos családi tragédia után ott kellett hagynom a borászatot, a boros világtól is elköszöntem egy időre részlegesen, ekkor kezdtem a Futurionnál dolgozni Lacival és Fefével. Az ottani tapasztalatok aztán hamar rávilágítottak arra, amit valójában mindig is kerestem: hogy hogyan tudom a hazai bortermelőket és borkereskedelemet innovatívan segíteni. Megosztottam a többiekkel is a víziómat, elkezdtünk közösen ötletelni, és egészen egyszerűen elszálltak a gondolatok. Megszületett a kostolom.hu weboldal, a Jásdi Pincészetnek fejlesztett applikációnk, és végül kiforrta magát a WineGroup projekt is.
Mi motivál ebben a projektben, milyen újdonságot jelent ez az eddigi munkáitokhoz képest?
A legnagyobb motivációt számomra az jelenti, hogy hogyan tudom a hazai boros szektort a legmodernebb technológiákkal, a legvagányabb eszközökkel hozzásegíteni ahhoz, hogy a termelők hatékonyabban eljussanak a fogyasztóikhoz, hogy kommunikálni tudjanak a fogyasztóikkal és úgy általánosságban elősegíteni azt, hogy a hazai minőségi borkultúra a reneszánszát élhesse. Ezen dolgozunk a saját fejlesztésű platformjainkon, illetve a Kóstolom Borbár üzleti modelljén, kommunikációján keresztül is.
Milyen kihívásokkal jár ez a fejlesztés?
Az nem kérdés, hogy a Futurion fejlesztői csapata, Feféék, a legfejlettebb technológiákkal, profin dolgoznak. Éppen ezért nekem nem kell képben lennem azzal, hogy például Azure-ban fut-e a rendszer vagy sem. Azzal viszont igenis tisztában kell lennem, hogy egy felmerülő felhasználói vagy üzleti igény lefejlesztése mivel jár, mennyire kell „belepiszkálni” a rendszerbe, milyen idő-, illetve költség vonzata van. Meg kell ismernünk, hogy a boros piac specifikus üzleti igényeit hogyan tudjuk a legoptimálisabban kielégíteni a fejlesztésben, anélkül, hogy elszállnának a költségek. Fontos hangsúlyozni, hogy nem egy statikus platfomról beszélünk, amit most egyszer lefejlesztünk, elindítunk, aztán hozzá sem nyúlunk. Nem. A WineGroup digitális ökoszisztéma egy folyamatosan fejlődő, megújuló, a változó piaci igényekre azonnal reflektáló és reagáló innováció.