Tasting Friends online kóstolósorozatunkon belül elindítunk egy olyan vonalat is, amikor nem borászokkal, hanem a boros szakma olyan szereplőivel beszélgetünk majd, akik egy kicsit más szemszögből, más oldalról látják a hazai boros piacot.
„20 év tapasztalathoz pontosan 20 év tapasztalatra van szükség, ezt nem lehet megúszni, megspórolni.” (Fiáth Attila, forrás:https://diningguide.hu/)
Pont 20 éve vagyok a pályán és dolgozok valamilyen formában borral. Ha nem is minden pontban, de ebben biztos egyet értek Attilával, hogy a tapasztalatot nehéz pótolni, de stratégiaalkotással és tervezéssel gyorsan a versenytársak elé tudjuk pozícionálni magunkat.
Nem látnám át ennyire a szakmát, ha nem dolgoztam volna étteremben, kereskedésben, borászatban éveket, elvétve külföldi kitekintéssel. Kézdy Danival többek között azért vágtunk bele a Tasting Friends sorozatba, hogy a Covid helyzet alatt felszínretörő ágazati problémákról, szakmai szemmel, objektívan beszéljük és feloldjunk a feszültségeket, vagy előremutató javaslatokkal tudjuk ellátni a szakmát és a borkedvelőknek, akiket mélyebben érdekel a téma és betekintést biztosítsunk a borvilágba.
Több cikket is ki tudnánk emelni a témában, legalul két interjút linkeltem be Fiáth Attilával, ami elindította bennünk a vezérhangyát, hogy bőven akad itt még feladatunk a hazi borágazatban, több témában is.
Helikopternézetből egyszerűnek tűnik általánosító és nagyívű kijelentéseket tenni, de alapos piacismeretre van szükség ilyen magabiztossággal piaci folyamatokról nyilatkozni és változókat prognosztizálni. Azonban, ha ez a borfogyasztóknak szólt, akkor sajnos túl általánosító. Ha pedig a borászoknak, abban az esetben hiányoznak a konkrétumok és konstruktív javaslattételek. Nem mintha ez lett volna a feladata a cikknek, de úgy gondoljuk, ez jó témaindító és vitaindító a Tasting Friends sorozat következő állomásának.
Mi úgy látjuk, hogy összeségében nem lehet a felelősséget csak a borszakírókra, vagy a szakmára terhelni, van bőven más, amiről beszélni kellene. Az oktatás, a vezetői döntésképesség és cégvezetési tapasztalat, piacismeret és komplex látásmód…
Éppen ezért, témákra bontjuk egy borászat vezető, cégvezető napi feladatait és minden témában egy szakértőt hívunk és átbeszéljük miben lehet még fejlődni, hol lát problémát a hazai borágazatban, hogyan tudnánk még többet kihozni magunkból, cégünkből vezetőkén egy borászatnál. Reméljük, ezzel is támogatni tudjuk a borszakmát.
A következő témákat fogjuk elővenni és részletesen kibeszélni a sorra követő Tasting Friends epizódokban.
1. MARKETING
Brandépítés, kommunikáció, értékesítést támogató aktivitások, kampányok, avagy egy komplex marketingstartégia (B2C & B2B tervezése). Stratégiai tervezés, célcsoport meghatározás, differenciálás, pozícionálás, költségtervezés és megvalósítás. Online és offline jelenlét, hirdetések tervezése és megvalósítása.
AMIKET MEGKÓSTOLUNK ÉS SZÉTSZAKMÁZUNK:
– Ozora Wine & Spirits Cabernet Sauvignon 2018
– Posta Trianon 100 Kékfrankos – Kadarka
– Dorogi Testvérek Aszú 2012 Sárgamuskotály
Hol érjük el a legnagyobb költséghatékonysággal a fogyasztóinkat és hogyan szólítsuk meg őket?
Vendégünk: Kóté Iván László (korábban a Media Markt Marketing divíziójának vezetője, illetve 6 évig a hazai Microsoft képviselet nagyvállalati partnerfejlesztés és partnerkapcsolatokért felelős menedzsere)
Időpont: November 3. 19:00
Részletek: Facebook esemény
2. SALES
Hogyan építs fel egy működő sales rendszert, hogyan tartsd meg a vevőidet, hogy építs ki saját fogyasztói bázist és hogyan állj több lábon a sales terén. Vásárlásösztönzés, húségprogram kialakítása.
Várható időpont: December 1. 19:00
Tasting Friends sorozatunk eddigi epizódjait megtaláljátok a Youtube csatornánkon, illetve Podcastként is meghallgathatjátok!
*LINK a cikekkhez: