Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN HASZNÁLJÁTOK KI A NŐNAP ADTA ÉRTÉKESÍTÉSI LEHETŐSÉGEKET?
Adunk néhány tippet, hogyan építsétek rá a közösségi kommunikációtokat a közelgő, március 8-i Nőnapra!
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Egészen egyszerű: a boraidra
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 5-10 perc
MIÉRT ÉRI MEG A NEVESEBB ÜNNEPEKRE, ÜNNEPNAPOKRA KIEMELT KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIÁT INDÍTANI?
Egyrészt, mert mindenki más is kiemelten kommunikál egy-egy ilyen alkalommal, nem érdemes Neked sem lemaradni. Attól sem kell tartani, hogy pont amiatt, hogy nagyon sokan posztolnak ilyenkor hasonló témában, a Te kommunikációd majd elvész. Elég csupán néhány tippet megfogadnod, hogy ez ne így legyen, hogy kitűnj a tömegből:
- Kommunikálj a Te saját, egyéni stílusodban. Olyan borcsomagot állíts össze, úgy írd meg a posztot, amivel teljes mértékben azonosulni tudsz. Hidd el, kiérződik, ha egy szöveg erőltetett…
- Állíts össze akár többféle, egyedi, direkt az alkalomnak szóló borcsomagot!
- Kezdj el időben kommunikálni! Ne az utolsó pillanatban kapj észbe, tervezz előre! A nevesebb ünnepekre, mint, amilyen a Nőnap is, már nyugodtan 2-3 héttel a nagy nap előtt elkezdhetsz posztolni.
- Kreatív megoldások: hozz létre kuponkódokat, indíts nyereményjátékot, küldj ki Hölgy törzsvásárlóidnak hírlevelet, esetleg direkt nekik szóló kedvezménnyel!
Nagyon jó példák születtek a Valentin nappal kapcsolatban. Tanulságos, ki hogyan közelítette meg a témát, milyen eszközöket választott a kiemelt kommunikációra! Nézzünk meg néhány sikeres megoldást!
EGYEDI STÍLUS
Az Ozora Wine & Spirit hűen önmagához ezúttal is egy nagyon bevállalós, sajátos stílusban kommunikált a Valentin nap kapcsán. Az erre az alkalomra összeállított borcsomagjuk neve: „Valentin nap tagadó” borcsomag volt, illetve az utolsó pillanatig szarkasztikusan, ironikusan posztoltak. Azt kell hogy mondjuk, abszolút működött a dolog. Nagyrészt azért, mert érezhetően nem volt erőltetett az egész kommunikáció, másrészt mert egy szokatlan szemszögből közelítette meg a szerelmesek ünnepét, ami mellett nem lehette elmenni szó nélkül.
EGYEDI BORCSOMAGOK
Nem kell túlgondolni, egyszerűen vedd számba a boraidat, és válassz ki néhányat, ami szerinted az aktuális ünnephez passzol.
A Cseri Pincészet például tökéletesen megugrotta a Valentin napi lécet, borcsomagját könnyed, gyümölcsös boraiból válogatta össze. Őket idézve, a csomag „Romantikus vacsorákhoz tökéletes választás.”
NEM LEHET ELÉG KORÁN KEZDENI
Érdemes az adott ünnep, vagy kiemelt alkalom előtt legalább 2-3 héttel, de legkésőbb 1,5 héttel korábban elkezdeni a kommunikációt. Ha esetleg hirdetést is indítotok a posztjaitokra, ennyi idő szükséges ahhoz, hogy szép és eredményes elérést hozzanak.
Illetve, ne essetek abba a hibába, hogy egyszer posztoltok például a Nőnap előtt 2 héttel, utána viszont elfeledkeztek az egészről. Nyugodtan posztoljatok a témában 2-3 naponta, esetleg felváltva a Facebookon és az Instagramon, vagy akár sztorikban is! A sztorikban az a jó, hogy minél több van belőlük, annál jobb, és roppant egyszerű őket létrehozni, így oda egyáltalán nem baj, ha akár naponta több tartalom is kimegy.
Az Instagram sztorikról bővebben egy előző bejegyzésünkben olvashattok!
PLUSZ KREATÍV ÖTLETEK, MEGOLDÁSOK
- Ha van hírlevél listátok, küldjetek ki külön a Hölgy feliratkozottaknak egy kedves üzenetet, esetleg egy direkt nekik szóló kedvezménnyel, amit a webshopotokban válthatnak be.
- A Fekete Pince Somló kupon kampánya nagyon sikeres volt a Valentin nap kapcsán! Érdemes ilyen lehetőségekben is gondolkozni! Lényegében kitaláltak egy egyszerű kuponkódot, amivel 15% kedvezmény járt annak, aki a webshopjukban 20.000 Ft felett vásárolt a megadott határidőig: „Vasárnap estig 15% kedvezmény 20 ezer Ft feletti vásárlásotokból a Fekete Pince Somló Webshopjában. Kuponkód: VN15%”
Bármilyen ötletetek van, de elakadnátok, nagyon szívesen segítünk, bátran forduljatok hozzánk segítségért!
Két apróság, ami szintén sokat jelent a Facebook algoritmus szemében, azaz, ha ezekre odafigyeltek, nagyobb organikus elérést generálhattok a posztotoknak.
Helyszín megjelölés, avagy Bejelentkezés
Ha kiteszel egy posztot, érdemes megjelölni benne a helyszínt, adott esetben a magát a borászatodat. A poszt létrehozásakor az „Elhelyezés a posztban” opciónál, a három pontra kattintva találod a „Bejelentkezés” lehetőséget. Erre kattintva elég csak elkezdened beírni a borászatod nevét (amennyiben már lett neki létrehozva helyszín) és már meg is vagy.
Taggelés
Bármilyen olyan posztot tesztek ki, amiben a webshopotokban kapható bort vagy borcsomagot promótáljátok mindig tegyétek be a közvetlen linket ahhoz a borcsomaghoz, illetve taggeljétek be a @wineshop.hu profilt!
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!