Az, hogy elkészült a WineGroup saját termelői webshopotok, fel vannak töltve a boraitok, borcsomagjaitok, felkerültek a bemutatkozó szövegek, és élesítve lett az oldal, csupán az első lépés az online értékesítés útján! Ahhoz, hogy forgalom legyen és eladás is szülessen a webáruházaitokban, el kell érnetek a potenciális fogyasztóitokat, márpedig az online térben ez még mindig a közösségi média felületeken a legegyszerűbb és leggyorsabb.
Hogy segítsünk Titeket ebben, mostantól kezdve MINDEN HÉTEN 3 EXKLUZÍV MARKETING TIPPET adunk Nektek! Mind a 3 tipp könnyen kivitelezhető lesz és azt segíti majd elő, hogy hatékonyabban, gyorsabban, kevesebb idő-, és energiabefektetéssel tudjátok kihozni a maximumot a social kommunikációtokból, és ezáltal a webshopotokból is!
AMIBEN MA SEGÍTÜNK: HOGYAN HOZD LÉTRE A „GOOGLE CÉGEM” FIÓKODAT?
A Google My Business (Google Cégem vagy GMB) minden vállalkozás számára kihagyhatatlan lépés, ha szeretné, hogy minél előrébb szerepeljen a keresési listákban és még több potenciális vásárlót érjen el.
AMIRE SZÜKSÉGED LESZ:
- Laptop vagy asztali gép és internet
- Google fiók
- A regisztrációt EZEN a linken tudod elvégezni, néhány perc alatt (Google Cégem weboldal)
A FELADAT TELJESTÉSÉHEZ SZÜKSÉGES IDŐ:
kb. 15 perc
MI AZ A GOOGLE MY BUSINESS (GMB) ÉS MIÉRT HASZNOS, HA VAN EGY AKTÍV FIÓKOD?
A Google Cégem a Google ingyenes szolgáltatása, ami a fizikai üzlettel / bolttal rendelkező cégek számára nyújt megjelenési lehetőséget. Kezdetben a Google térképen, ma már a találati listában is megjelenést biztosít a cégeknek. Hitelesített GMB fiókoddal több vendéget tudsz bevonzani az üzletedbe, vagy borászatodba, illetve a keresési és térképes találatok között kezelheted megjelenésedet, mint például:
- Cégnév
- Cím
- Nyitvatartási idő
- Figyelemmel kísérheted a véleményeket és válaszolhatsz rájuk
- Fotókat tehetsz közzé
“A vásárlók 28.88% 24 órán belül felkeresi azt a vállalkozást, amelyet a térképes találatokban látott”
Ha regisztrálsz, és feltöltöd a fiókod a lehető legtöbb információval, illetve, ha havonta 1-2 órát foglalkozol vele, meglepően jó eredményeket tapasztalhatsz már rövid időn belül.
Lényegében kiegészíti a honlapod és biztosítja a jelenléted a Google találatok között. Összefoglalhatod és átlátható formában tálalhatod céged legfontosabb adatait, felkerülsz a Google Térképre, fotókat, újdonságokat, menüt, vagy éppen nyitvatartást tehetsz közzé, és kapcsolatot tarthatsz vevőiddel. Úgynevezett local SEO (helyi keresőoptimalizálás) eszközként is funkcionál, aminek előnye, hogy itt kevesebb rangsorolási faktor van, mint az általános keresőoptimalizálásban, így nagyobb esélyed van az első helyek egyikére kerülni.
ÍGY NÉZ KI A GOOGLE KERESŐBEN EGY HELYESEN KITÖLTÖTT, AKTÍV GMB FIÓKKAL RENDELKEZŐ VÁLLALKOZÁS
Ha a fogyasztó egy konkrét szolgáltatást szeretne igénybe venni, vagy egy helyszínt, esetleg éppen borászatot szeretne megtalálni, általában a Google keresőjét hívja segítségül.
Konkrét cégnévre, vagy pontos címre keresve, a jobb oldalon, vagy ha több telephellyel rendelkezik a vállalkozás, akkor a találati listában térképes felülettel jelenik meg a keresett vállalkozás.
ELSŐ LÉPÉS: HITELESÍTÉS
Ellenőrizd cégnevedet a Google keresőben: listázva van-e már, tehát felismeri-e a vállalkozásod nevét, ha elkezded beírni.
Amennyiben igen, jelezd, hogy Te vagy a tulajdonos és indítsd el a regisztrációt.
Amennyiben még nem regisztrálták, kérvényezd a fiók létrehozását itt: https://www.google.com/intl/hu_hu/business/ és hitelesítsd, hogy valódi címen működő vállalkozásról van szó.
Hitelesítéskor a valós címet kell megadnod, amelyre a Google postai levélben egy hitelesítő kódot küld. A levél kb 5-14 nap alatt érkezik meg Magyarországra. A levélben kapott kóddal tudod hitelesíteni a vállalkozásodat, ezután válsz teljeskörű tulajdonosává a fióknak.
„A hitelesített vállalkozásoknak kétszer akkora bizalmat szavaznak a felhasználók, mint a nem hitelesítetteknek” – Google
Erre a folyamatra azért van szükség, mert egyrészt az elmúlt években számos visszaélés történt, így a Google már megbizonyosodik arról, hogy a megadott cím valós e és a vállalkozás valóban létezik. Másrészt, a hitelesítés megvédi attól a vállalkozásod, hogy illetéktelen módosíthassa.
Címed hitelesítése után ellenőrizd, hogy a Google térképen megfelelően van-e elhelyezve a gombostű. Amennyiben nem, jelentkezz be Google Cégem fiókodba, az Információ menüpontban kattints a címadatokra és húzd a megfelelő helyre!
Nem jelensz meg a Google Térképen?
A probléma hátterében a következő problémák állhatnak:
- A Google Cégem fiókod nincs hitelesítve
- Google Cégem fiókod letiltásra került
- Már regisztrálva vannak az adatok a Google Cégem rendszerében
- Túl messze vagy a városközponttól
FONTOS! Ne állj meg ennél a lépésnél, hiszen még csak most jön a lényeg. Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy hitelesíti a fiókját, majd meg is feledkezik róla. Sajnos így eredménye sem lesz a fióknak. Ez a profil ugyanúgy működik, mint bármilyen más közösségi média felület: foglalkozni kell vele, frissíteni kell, hogy hatékonyan tudjon működni. Nem kell azonban megijedni, nem órákról beszélünk, elég 2 naponta néhány percet rászánni.
MÁSODIK LÉPÉS: OPTIMALIZÁLÁS
Bejelentkezés után a kezdőoldalra jutsz. Tölts ki minden információt, amit a Google kér a fiókban. Nagyon fontos, hogy a név, cím és telefonszám friss, aktuális legyen. Pontosabban minden online megjelenésnél ugyanaz legyen, tehát ugyanaz a cím szerepeljen itt is, mint a honlapodon, mint a webshopodon, a Facebook oldaladon és a bármilyen egyéb közösségi oldaladon. Ezzel építed ugyanis céged hitelességét az érdeklődők és a Google szemében.
A Google Cégem fiók funkciói
- Kezdőlap: ahol mindent egy helyen látsz
- Bejegyzések: itt megjeleníthetsz rövid bejegyzéseket, híreket, eseményeket
- Információ: itt jelennek meg a cégeddel kapcsolatos legfontosabb adatok: elérhetőség, cím, leírás, termékek, szolgáltatások
- Statisztika: kimutatásokat olvashatsz profilod aktivitásáról
- Vélemények: vásárlóid itt mondhatják el, hogyan értékelik terméked vagy szolgáltatásod
- Üzenetküldés: közvetlenül küldhettek egymásnak üzenetet vásárlóiddal
- Fotók: tetszőleges számú fotót tölthetsz fel üzletedről, termékeidről vagy a környékről, ahol az üzleted található
- Termékek: jelenítsd meg termékeidet, és egyből látják, mit kínálsz
- Szolgáltatások: megadhatod, hogy kínálsz-e kiszállítást, helyben fogyasztást vagy bármilyen speciális szolgáltatást
- Felhasználók: megoszthatod a profilod kezelését kollégáiddal
Optimalizáld a fiókodat!
- Használd a kulcsszavakat, amelyekre szeretnél megjelenni
- Adj hozzá olyan információt, ami egyedivé tesz és megkülönböztet a konkurenciától
- Mutasd be termékeidet, szolgáltatásaidat
HARMADIK LÉPÉS: BEÁLLÍTÁSOK
Az alapbeállításokat könnyedén el tudod végezni, vagy azonban néhány apró trükk, amire érdemes odafigyelni, hogy a lehető leghatékonyabban működhessen ez a felület:
INFORMÁCIÓ
- Ne felejtsd el mindig aktualizálni a nyitvatartásodat! Legyen szó éppen egy ünnepnapról, vagy hosszabb ünnepekről, szezonális nyitvatartásról. Ne feledd, hogy a fogyasztók, akik el akarnak látogatni hozzád, ez alapján informálódnak majd!
- Weboldalnak add meg a SAJÁT TERMELŐI WEBSHOP CÍMEDET!
BEJEGYZÉSEK
- Érdemes gyakran frissíteni, egy-egy új képet feltenni, de nem kell hatalmas energiákat belefektetni, mehetnek nyugodtan ide is azok a posztok, amiket a Facebookra posztolsz.
- Hozzáadhatsz Eseményt is a Bejegyzésekhez, pl, ha Kóstoló Vacsorád van, vagy valamilyen fesztiválra kitelepülsz, itt hírt tudsz róla adni.
- Promótálhatsz újdonságokat, akciókat, kuponokat, termékeket.
- A bejegyzésekre különböző gombokat is tehetsz: Foglalás, Online rendelés, Vásárlás, Hívás most, További információ
Amire érdemes odafigyelni egy-egy bejegyzés írásánál:
- A képek 4:3 arányban jelennek meg
- Csak 100 karaktert tudsz megjeleníteni
- Egyszerre 10 bejegyzést tudsz megjeleníteni és a legfrissebb lesz legelöl. A többi slideshowban jelenik meg és csak 7 napig!
SZOLGÁLTATÁSOK
- Érdemes rövid leírást adni arról, milyen extra szolgáltatások elérhetők, pl kóstolók, vagy pincetúrák.
KÉPEK, VIDEÓK
“A képpel rendelkező vállalkozások 35% -kal nagyobb kattintást és 42% -kal nagyobb útbaigazítási kérelmet érnek el’” – Google
- Első és legfontosabb: a Profil kép
Kereséskor a fogyasztók elsőként a profilképpel találkoznak, így érdemes nagyobb figyelmet fordítani rá. Ráadásul a profilképpel rendelkező cégek 2x nagyobb bizalmat ébresztenek az ügyfelekben és 35%-kal nagyobb kattintást is kapnak, mint a nem, vagy rossz minőségű képekkel rendelkező vállalkozások.
A Profilkép mérete: minimum 250 x 250 px
- További képek:
Érdemes minimum 3 képet feltöltened. Ezek lehetnek:
- Belső képek az Pincészetről
- Külső képek, pl: a dűlőkről, a szőlőkről
- Képek a borokról, borcsomagokról
- Csapatképek
- Események képei
- Életképek, pl: szüret, zöldmunka, kóstolás, stb.
A képek minimum 720 x 720 px nagyságúak legyenek JPG vagy PNG formátumban!
Ha van lehetőséged, készíts 360 fokos bemutatást, ez nagyon szemléletes és egyedi a piacon.
- Videók:
Rövid hangulatvideókat is feltölthetsz, az alábbi paraméterekkel:
- maximum 30 másodperces lehetnek
- maximum 100 MB
- minimum 720 px felbontásúak legyenek
VÉLEMÉMÉNYEK, ÉRTÉKELÉSEK
A Google is szűri a jó értékeléseket, és előrébb sorolja azokat a cégeket, amikről jó véleménnyel vannak a vásárlók. Bíztass mindenkit véleményezésre! A legjobb, ha megkéred vásárlóidat, hogy a kulcsszavaid is jelenjenek meg az értékelésekben. (Ezek az értékelések csillagokként is megjelennek a listában, amelyek növelik a vállalkozásba vetett bizalmat.)
Minden bejegyzett véleményről emailben értesítést kapsz, ezekre mindenképp érdemes, ha csak 1-2 mondatban is, de mihamarabb válaszolni – akár pozitív, akár negatív az észrevétel!
Hogyan szerezhetsz értékeléseket?
- Kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy értékeljék vállalkozásodat
- Fontos, hogy legyenek bejelentkezve Google fiókjukba.
- Küldj nekik linket, ahol a vállalkozásod megtalálható, hogy könnyű dolguk legyen.
- Kattintsanak a Google értékelésre és a jobb felső sarokban írjanak véleményt és értékeljék a vállalkozást
- Kattintsanak a “Közzététel” gombra
GOOGLE CÉGEM STATISZTIKA
Szintén a bal oldalon találod a Statisztika menüpontot, ennek a tanulmányázására is érdemes egy kis időt fordítani, hiszen sok hasznos tanulság leszűrhető belőle.
Milyen információkat láthatsz a Statisztikák alatt?
- Milyen módon találják meg emberek a vállalkozásodat? (közvetlen, felfedezés, márkaneves keresés)
- Hol találnak rád? (keresésben, térképen)
- Milyen módon lépnek kapcsolatban veled? (webhely meglátogatása, útvonalterv kérése, telefonhívás, üzenet)
- Hol élnek az emberek, akik útvonaltervet kértek
- Mikor és hányszor hívtak az ügyfelek
- Milyen kulcsszóval találtak rád
- Konkurenciádhoz képest milyen beállításokkal rendelkezel
Ha szívesen foglalkozol mélyebben a közösségi kommunikációddal, és hasznosnak találod a Bormarketing Tippjeinket, kövesd figyelemmel heti blogbejegyzéseinket!