A következő 7 pontban azt járjuk körbe, miért fontos, illetve hogyan használhatók ki azok az alkalmak, amikor a borászatod megjelenik a nagyközönség előtt.
Milyen eseményekre gondolunk?
Békeidőben egész évben a fesztiváloktól, a boros szakmai konferenciákon keresztül, a liba napi mulattságokon át a borászatnál tartott kiscsoportos kóstolókig, számos alkalommal találkozhat a fogyasztó a pincészettel. Ezek lehetnek ingyenesek, kerülhetnek egy fix jegyárba, ami után korlátlanul lehet kóstolni, de olyan is előfordulhat, hogy a belépés is és a kóstolás is pénzbe kerül. A boros eseményeket szervezheti maga a borászat is, de egy borbár, étterem vagy boros rendezvényekre specializálódott cég is nyugodtan foghat boros esemény szervezésébe.
I. Lehetőség a kóstolásra
Több ember, rövidebb idő alatt meg tudja kóstolni a borászat borait, mint egyébként. Bár ez az előny elsőre bagatellnek tűnhet, a bor mégiscsak egy bizalmi termék és a vásárlóknak sokszor úgy kell levenni egy palackot a polcokról, hogy nem tudja előre, mit fog kapni. Ez a fajta vakvásárlás természetesen elsülhet jól, de sajnos hasonló eséllyel rosszul is. Ezzel szemben egy boros eseményen a fogyasztó meg tudja kóstolni a bort, amire később emlékezhet, amikor a polcok előtt döntést kell hoznia, hogy berakja a kosarába, vagy ne.
II. Törzsközönség építés
Sokkal mélyebb kapcsolat jöhet létre egy borkóstoló alkalmával a borászat és a fogyasztó között, mint egyébként. A fogyasztó megismeri a palack mögötti embert, megérti a borász misszióját és kihívásait. Mindenki tudja, hogy az a toszkán bor sosem volt és lesz olyan finom, mint amikor az olasz termelő teraszán, a borász jelenlétében kóstolja az ember. Ez az emlékezetes élmény egy borászathoz hűséges fogyasztót eredményezhet, de legalábbis egy olyan embert, aki barátainak hitelesen tud majd mesélni a borászatról és borairól.
III. Márkaérték növelés
A borászat márkaértékét az előző két pontban összefoglaltak is növelik, de ha nem alakul ki semmilyen kapcsolat a fogyasztó és a borászat között, akkor is lehet hatása a borászat megjelenésének egy eseményen. Egy fogyasztó minél többször találkozik a borászattal, annak emblémájával, arcaival, annál hitelesebbnek tűnik a szemében és annál kíváncsibb lesz a boraira.
IV. Edukáció
Egy esemény a tökéletes alkalom a borászatoknak ahhoz, hogy tanítsák a fogyasztóikat. Miért az adott dűlő szerepel a címkén, milyen szőlőfajták vannak a házasításban, mitől érdekes ez a bor, mivel fogyassza ezt a bort, stb. A borászat ráerősíthet egy üzenetre vagy újat is mutathat.
V. Vásárlásösztönzés
Egy személyes találkozó alatt és után a legkönnyebb meggyőzni a fogyasztót, hogy vásároljon a borászat tételei közül. Ilyenkor lehet segíteni a fogyasztót, hogy melyik weboldalról rendelje meg, vagy melyik hozzá közelben lévő üzletben találhatóak meg az adott tételek.
VI. Adatbázis építés
A legtöbb személyes találkozás a fogyasztóval egy remek alkalom, hogy megadja az elektronikus elérhetőségét. Ezek az elérhetőségek később még aranyat érhetnek, amikor nekik címzett hírlevelek kiküldésével motiváljuk őket vásárlásra.
VII. Információszerzés
Egy kóstolón nagyon sok nehezen megszerezhető információt mondanak el a fogyasztók. Mit gondolnak a borvidékről, mi él a fejükben a magyar borról, az ország többi borászatáról, stb. Ezeket a személyes véleményeket, bennsőgéges információkat az interneten nem lehet megszerezni. A helyszínen feltett jó kérdések felbecsülhetetlen értékű válaszokat eredményezhetnek.
A WineGroupos saját webshop oldaladon már eseményeidet is közvetlenül értékesítheted a fogyasztóidnak! Tájékozódj aktuális csomagajánlatainkról és belépési akciónkról!