A Barcza Pincészet korábban is kacérkodott már a saját webshop gondolatával, de sok helyről azt hallották, hogy egy kis pincénél több vele a munka, mint a megtérülő haszon, így ez eddig nem valósult meg. Amikor először hallottak a WineGroup új szolgáltatásáról, azonnal úgy látták, hogy „ez a rendszer nagyon jól össze van rakva”, így hamar elindult az együttműködés.
A somlóvásárhelyi Barcza Pincészet története éppen 100 évre vezethető vissza – Barcza Bálint ükapja 1920-ban vásárolta meg a pincéjét és a szőlőültetvényt, amit leszármazottai ma is művelnek. Igaz, sokáig csak saját felhasználásra termeltek szőlőt, első palackozott boraik 2011-ben jelentek meg, és ekkor kezdtek el az ökológiai művelés szabályainak megfelelően dolgozni a területeiken. Jelenleg 5 hektáron gazdálkodnak, fő fajtáik a furmint, az olaszrizling, a hárslevelű és a juhfark.
A borász véleménye szerint a borvidék hosszútávú stratégiájában két márkának kellene szerepelnie: a juhfarknak és egy Somló házasításnak. Az előbbi létjogosultságát a borvidéken ma már senki nem vitatja, pedig a 90-es években, amikor elterjedt a Somló-hegyen, az akkori borászok nem igazán hittek benne, és inkább csak a hirtelen megélénkülő kereslet miatt telepítették. A fajta különösebb pénzügyileg megtámogatott marketing nélkül óriási népszerűségre tett szert, mindenki Somlóhoz kötötte, és a köré épült legenda, valamint a karakteressége miatt gyakorlatilag megkerülhetetlen lett. Miután egyre többen telepítették, kitapasztalták a jellegzetességeit, és mára egyre magasabb minőségű borok születnek belőle. A juhfark nagyon jól közvetíti a somlói jegyeket, manapság pedig felértékelődtek a helyi szőlőfajták, így a borkedvelők kifejezetten keresik azokat a fajtákat, amik az adott helyhez passzolnak – a somlói juhfark pedig fogalommá vált. Barcza Bálint szerint a juhfark mellett egy helyi házasítással tudnák erősíteni a borvilágban a pozíciójukat, reflektálva arra, hogy a világban rengeteg borvidéken nem a szőlőfajtákra helyezik a hangsúlyt, hanem a borvidék adottságait jól közvetítő házasításokra. Mivel a Somlónak egészen egyedi terroirja van, így nem csak fajtaborokban, de cuvée-ben is kiemelkedő minőségű borokat ad.
A Barcza Pincészet a Somló-hegy déli oldalán a legmagasabban fekvő pince, a borteraszuk pedig a helyi látványosság, a Kőkonyhának nevezett bazaltoszlop csoport mellett található. Kiemelt fontosságúnak tartják a vendéglátást, hiszen a vendégekkel való személyes találkozás hosszú távú kötődést képes kialakítani a borász és a fogyasztó között, ami egy mindkét fél számára értékes bizalmi viszony. A 2020-as korlátozások miatt azonban itt is megcsappant a helyben értékesítés, ezért is vált fontossá egy webáruház elindítása, hogy azok is hozzá juthassanak a Barcza borokhoz, akik most nem tudják azokat a pincénél vagy a vendéglátóhelyeken megvásárolni. Bár korábban is kacérkodtak a saját webshop gondolatával, de sok helyről azt hallották, hogy egy kis pincénél több vele a munka, mint a megtérülő haszon, így ez eddig nem valósult meg. Amikor először hallottak a WineGroup új szolgáltatásáról, azonnal úgy látták, hogy „ez a rendszer nagyon jól össze van rakva”, így hamar elindult az együttműködés. A Barcza Pincészet borai így már online is elérhetőek.
A termelő webshopja: https://barczabor.wineshop.hu
Powered by WineGroup
Ha szeretnél Te is 24 órán belül egy profi webshopot, vedd fel velünk a kapcsolatot! https://winegroup.hu/#kapcsolat
Kövess minket csatornáinkon:
FACEBOOK https://www.facebook.com/winegroup/
INSTAGRAM https://www.instagram.com/winegroup.hu/
LINKEDIN https://www.linkedin.com/company/winegroup
PODCAST Spotify